۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲

زاهدی:

۶۰ درصد کفش های موجود در بازار اصفهان تولید داخلی است

۶۰ درصد کفش های موجود در بازار اصفهان تولید داخلی است

اصفهان- رئیس اتحادیه کفش اصفهان گفت: تنها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از بازار تولید و فروش کفش در دست کشورهای چین و ترکیه است و ۶۰ درصد تولیدات داخلی در این زمینه مربوط به کالاهای اصفهان است.

اکبر زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازار خرید و فروش کفش در اصفهان راکد است به طوری که نیازی به نظارت بر این بازار با توجه به این وضعیت فروش نیست.

وی با بیان اینکه نظارت بر خرید و فروش کفش هم از سوی اتحادیه، اتاق اصناف و تعزیرات انجام می گیرد، بیان داشت: بیشترین شکایت و گلایه از سوی خریداران بر نوع رفتار و برخورد کفش فروشان است.

رئیس اتحادیه کفش اصفهان خاطرنشان کرد: در همین ارتباط دوره آموزشی در خصوص مشتری مداری و نحوه برخورد با خریدار برگزار می شود.

زاهدی با اعلام اینکه کمتر خریداری نسبت به کیفیت کفش ها گله مند است، ادامه داد: تنها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از بازار تولید و فروش کفش در دست کشورهای چین و ترکیه است و ۶۰ درصد تولیدات داخلی در این زمینه مربوط به کالاهای اصفهان است.

وی اضافه کرد: بازار خرید و فروش کفش در اصفهان برگرفته از بازار کشور است.

رئیس اتحادیه کفش اصفهان ادامه داد: کفش های ورزشی عمدتا وارداتی از کشور چین و ترکیه به دلیل تنوع رنگ و شکل بیشتر از کفش های ایرانی مورد استقبال قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با باز شدن باب صادرات در حوزه خرید و فروش کفش ضمن ارتقا کیفیت و جنس کفش، از نظر رنگ و تنوع نیز کفش های داخلی را ارتقا می دهیم، بیان داشت: در صنعت کفش نیاز به ورود دستگاه های مدرن است اما مالیات بالا مانع از زیر بار رفتن تولید کنندگان کفش برای به بروز کردن دستگاه های تولیدی خود شده است.

زاهدی بالا بودن تعرفه بیمه برای مشاغل این حرفه و بالا بودن تهیه مواد اولیه را از عمده ترین مشکلات فعالین این حرفه دانست.

زاهدی اعلام کرد: اصفهان در سال های گذشته در تولید کفش های سنتی سر آمده بوده است اما این در حالی است که هم اکنون به علت مسائل تحریم و کم شدن میزان صادرات بیشتر به صورت سفارشی کفش بین ایران و کشورهای دیگر رد و بدل می شود.

کد خبر 2586064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha