۲ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۳۳

صفایی:

زمین لرزه ۳.۵ ریشتری شیروان خسارت نداشت

زمین لرزه ۳.۵ ریشتری شیروان خسارت نداشت

شیروان- فرماندار شهرستان شیروان گفت: زمین لرزه ۳.۸۵ ریشتری شامگاه جمعه این شهرستان خوشبختانه خسارت جانی و مالی نداشته است.

عباسعلی صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که ساعت ۱۹ و ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه شامگاه جمعه زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) حوالی شیروان را لرزاند، اظهار کرد: این زمین لرزه خسارتی در پی نداشت.

وی اضافه کرد: با توجه به این که در روزهای اخیر چندین زمین لرزه در شهرستان به وقوع پیوسته، مردم و نیروهای ستاد بحران در آماده باش بوده و در صورت بروز حوادث ستاد بحران به سرعت خدمات رسانی می کند.

صفایی افزود: سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته چند زمین لرزه در شیروان به وقوع پیوست که بزرگ ترین آن با ۴.۵ درجه ریشتر در شهر دوهزار نفری لوجلی در نزدیکی شیروان روی داد و سبب وحشت مردم و بیرون رفتن آنها از خانه ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه شامگاه دیروز شیروان نیز بر اساس اعلام شبکه لرزه نگاری قوچان وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت ۱۹ و ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه در عرض شمالی ۳۷.۴۵ و طول شرقی ۵۷.۷۴ درجه در ۱۹ کیلومتری شهر شیروان روی داده است.

بر اساس این گزارش، زلزله مزبور در ۹ کیلومتری عمق زمین و در فاصله ۲۳ کیلومتری شهر لوجلی و ۳۶ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به وقوع پیوسته است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی به علت قرار گرفتن بر روی کمربند زلزله؛ از استان های زلزله خیز کشور محسوب می شود و بجنورد؛ مرکز این استان در سال ۷۵ زلزله ویرانگری را تجربه کرده است.

کد خبر 2756718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha