۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳

دو خبر از سینما

تجلیل از علی حاتمی در افتتاحیه «نهال»/ با سینما آشنا شوید

تجلیل از علی حاتمی در افتتاحیه «نهال»/ با سینما آشنا شوید

برپایی کارگاه «آشنایی با سینما و فیلم کوتاه» و بزرگداشت زنده‌یاد علی حاتمی در افتتاحیه جشنواره «نهال» دو خبر از اتفاقات روز سینما است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو کارگاه آموزشی با عنوان «آشنایی با سینما و فیلم کوتاه» به مناسبت هفته جوان توسط انجمن سینمای جوانان ایران طی روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت در جریان برگزاری نمایشگاه جوان برگزار می‌شود.

این کارگاه‌ها با حضور پژمان بازغی بازیگر شناخته‌شده سینمایی ایران و بازیگر فیلم سینمایی «ناهید» و رهبر قنبری کارگردان فیلم‌هایی چون «روییدن در باد»، «فصل بلوغ» و «پرنده‌باز کوچک» برگزار خواهد شد. پژمان بازغی و رهبر قنبری که هر دو از اعضای قدیمی انجمن سینمای جوانان ایران هستند با حضور در این کارگاه‌های تخصصی در خصوص آشنایی با فیلم کوتاه به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

زمان‌بندی این دو کارگاه به شهر ذیل خواهد بود:

۷ خردادماه ساعت ۱۷ الی ۲۰ با حضور پژمان بازغی

۸ خردادماه ساعت ۱۷ الی ۲۰ با حضور رهبر قنبری

در این دو کارگاه در محل برگزاری جشنواره جوان در برج میلاد برگزار خواهد شد. همچنین شرکت در این کارگاه ها برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان خواهد بود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در جریان برگزاری هفته جوان با مراجعه به غرفه انجمن سینمای جوانان ایران در برج میلاد از تخفیف ۱۵ درصدی دوره‌های تک‌درس مشاغل سینمایی انجمن برخوردار شوند.

آغاز جشنواره فیلم کوتاه «نهال» از چهارم خرداد

افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه نهال و بزرگداشت علی حاتمی، چهارم خرداد و در ایوان شمس برگزار خواهد شد.

دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه نهال از چهارم تا یازدهم خرداد ماه در تالار فارابی دانشگاه هنر به عنوان مکان اصلی جشنواره و همزمان در خانه سینما و خانه هنرمندان برگزار خواهد شد. همچنین این دوره از جشنواره در دانشگاه های چهار استان کرمان، فارس، قزوین و گیلان نیز به طور همزمان اکران موازی خواهد داشت.

در این دوره از جشنواره ۴۱ فیلم در بخش مسابقه و ۴۰ فیلم در بخش خارج مسابقه به نمایش در می آیند.

آیین افتتاحیه این جشنواره روز دوشنبه، چهارم خرداد ماه و در ساعت پنج عصر در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد. همچنین در این مراسم بزرگداشت علی حاتمی با حضور برزگان سینمای ایران برگزار می شود.

دوازدهمین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه نهال به دبیری شاهین دانشفر از چهارم تا یازدهم خرداد برگزار می شود.

کد خبر 2758836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha