۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۳۷

اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه «نهال» برگزار شد

اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه «نهال» برگزار شد

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» شب گذشته دوشنبه یازدهم خرداد ماه در تالار ایوان شمس با حضور جمعی از دانشجویان و فیلمسازان جوان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن هاشمی، داور این دوره از جشنواره فیلم «نهال» آرزو کرد تا صدمین دوره این جشنواره هم برگزار شود.

در ادامه وحید کاشانی نمایند داوران پوستر گفت: پوستر قبل از فیلم دیده می شود و کارگردان هوشمند از تاثیری که پوستر در ایجاد جذابیت در فیلم بهره می گیرد، استفاده می کند. متاسفانه پوسترهایی که در این دوره از جشنواره به دبیرخانه ارسال شد، ارزش حرفه ای و کیفی چندانی نداشت و امیدواریم در سال های آینده شاهد پیشرفت در این بخش باشیم. علاوه بر آن در بسیاری از پوسترها از خط و زبان انگلیسی استفاده شده که این مساله تاسف برانگیز است، به همین دلیل داوران، پوسترهایی با رویکرد فارسی را در اولویت قرار دادند.

عرفان سبزی پور دبیر عکس و پوستر «نهال» علت حذف مسابقه عکس جشنواره را  پایین بودن تعداد و کیفیت آثار ارسالی توضیح داد و بیان کرد: برای ارتقای کیفیت عکس ها درصدد برگزاری کارگاه آموزشی عکس با همکاری حبیب مجیدی بودیم که در جشنواره امسال فرصت برگزاری آن را پیدا نکردیم، اما تلاش می کنیم تا در فصل جدید شروع کلاس های دانشگاهی، این کارگاه را در دانشکده سینما تئاتر برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره اعلام شد:

از حسین اسفندیاری برای پوستر «فیلم ۴ ماه و ۲ هفته و ۳ روز» و سهراب هیمن برای پوستر «فیلم آمن» تقدیر شد. جایزه بخش جنبی به مهرداد موسوی برای پوستر فیلم «فاکتور صوری» و جایزه اصلی به مهدی رضایی برای پوستر فیلم «مات» تقدیم شد.

جایزه بهترین فیلم داستانی بالای ۱۵ دقیقه  به «کشتارگاه» به کارگردانی بهزاد آزادی، بهترین فیلم داستانی زیر ۱۵ دقیقه به «روشویی» به کارگردانی جابر رمضانی، تندیس بهترین فیلم مستند به «خواهرم محدثه» عاطفه محرابی، دیپلم افتخار بهترین  فیلم مستند به «گام های یک دست» کیومرث صمدی طاهری اهدا شد.

همچنین تندیس بهترین فیلم تجربی به «صدای شهر گوش کن» هلن مرسلی، تندیس بهترین فیلم انیمیشن به «پایان نامه» زهرا سادات آیت الهی، دیپلم افتخار بهترین انیمیشن به «صدای پرنده از آن سوی پنجره» محمد باقر کشاورز، تندیس بهترین فیلم سال اولی «کامیابی مسک» محمد صادق دهقانی، دیپلم افتخار به «فیلمی برای تو» از ایمان بهروزی تقدیم شد.

همچنین تندیس بهترین تدوین با احترام به فرشته پرنیان برای تدوین فیلم های «کشتارگاه» و «چهارنفره» به علیرضا احدی برای فیلم «خواهرم محدثه» اهدا شد. دیپلم افتخار بهترین فیلم برداری فیلم سال اولی به محمد ابراهیم کاظمینی برای فیلم «به خاطر نیار»، تندیس بهترین فیلمبرداری هاشم مرادی برای فیلم «ولد»، دیپلم افتخار بهترین فیلم برداری به ابولفضل آبشت برای فیلم «گوش ماهی»، تندیس بهترین صدابرداری و صدا گذاری بامداد افشار برای «روشویی»، تندیس بهترین موسیقی فیلم به اردوان وثوقی برای «کرگدن»، تندیس بهترین بازیگر زن به  ندا جبرائیلی برای «چهار نفره»، دیپلم افتخار به شیدا خلیق برای «روشویی» اهدا شد.

تندیس بهترین بازیگر مرد به بهرام آزادی برای «کشتارگاه»، تندیس بهترین کارگردانی سهند کبیری برای فیلم «چهارنفره»، تندیس بهترین فیلمنامه به پوریا کاکاوند برای فیلم «روشویی»، تندیس بهترین طراحی صحنه به پیام حسین سوری برای فیلم «ولد»، تندیس بهترین طراحی لباس به آزاده قچاق برای فیلم «سرمه»، تندیس بهترین گریم به جلال موسوی برای فیلم  «سرمه»، تندیس ویژه هیات داوران به «میانبر» علیرضا اسفتدیار نژاد، علیرضا قاسمی و دیپلم افتخار هیات داوران به «پپسی» مهرنوش فطرت تقدیم شد.

در پایان این مراسم محسن مختاری فر به عنوان دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم «نهال» معرفی شد.

همچنین شهاب اسفندیاری عضو هیات انتخاب فیلم های جشنواره «نهال» به روی صحنه آمد و گفت: زمزمه های برگزاری یک جشنواره فیلم کوتاه، موازی با جشنواره «نهال» به گوش می رسد، مانند زمزمه های تشکیل یک مدرسه عالی سینما در ایران، پیشنهاد من به مسئولان این است که به جای زیاد کردن تعداد جشنواره ها و موسسات بودجه و تمرکز را روی دانشکده سینما تئاتر که قدیمی ترین دانشگاه سینمای کشور است بگذارند تا پیشرفت دوستان فیلمساز جوان حاصل شود.

 

کد خبر 2767135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha