۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷

از امروز/

طرح مایه کوبی تب برفکی گاوی در خراسان شمالی آغاز شد

طرح مایه کوبی تب برفکی گاوی در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طرح مایه کوبی تب برفکی گاوی از امروز در استان آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

علی اصغر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز طرح مایه کوبی تب برفکی دام سنگین در خراسان شمالی خبر داد و افزود: طرح مایه کوبی تب برفکی گاوی از سوم خرداد ماه در شهرستان های مختلف استان آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه در این طرح بیش از ۵۵ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری های صنعتی و سنتی استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه و ایمن خواهند شد.

شریفی با اشاره به این که طرح مایه کوبی تب برفکی گاوی در خراسان شمالی از سوی ۹۰ نفر از عوامل دامپزشکی اجرا می شود، اظهار داشت: این طرح در سه نوبت اجرایی خواهد شد.

به گفته وی نوبت اول این طرح از امروز تا یک ماه دیگر اجرا شده و نوبت دوم آن از اول مهر ماه و مرحله سوم آن نیز از ابتدای بهمن ماه امسال آغاز می شود.

شریفی تصریح کرد: در مدت زمان اجرای طرح مایه کوبی تب برفکی گاوی در استان، برای مدت یک هفته هر گونه نقل و انتقال گاو و گوساله در مناطق مختلف خراسان شمالی ممنوع است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در خاتمه اظهار داشت: پارسال در این استان ۲۶ کانون تب برفکی شناسایی و مبارزه شد و امسال نیز تاکنون دو کانون تب برفکی در خراسان شمالی از سوی دامپزشکی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور، با بیش از دو میلیون راس دام سبک و سنگین یکی از قطب های مهم دامپروری در کشور به شمار می رود.

کد خبر 2758969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha