۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴

مودی:

۶۰ هزار بی سواد و کم سواد در خراسان شمالی وجود دارد

۶۰ هزار بی سواد و کم سواد در خراسان شمالی وجود دارد

بجنورد- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در این استان حدود ۶۰ هزار بی سواد و کم سواد شناسایی شده اند.

مهدی مودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی برای ریشه کنی بی سوادی در استان، اظهار کرد: در این زمینه با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف افراد بی سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شده و به کلاس های سوادآموزی ارجاع می شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی بیش از ۲۹ هزار بی سواد و ۳۰ هزار کم سواد شناسایی شده اند که می بایست بحث سوادآموزی و تقویت سواد این افراد مورد توجه قرار گیرد.

مودی با اشاره به این که از این تعداد هفت هزار و ۵۸۱ نفر اولیای بی سواد دانش آموزان بودند، افزود: از مجموع اولیای بی سواد دانش آموزان خراسان شمالی پارسال سه هزار و ۲۰۰ نفر جذب سوادآموزی شده و امسال نیز چهار هزار و ۳۸۴۱ نفر از این افراد در کلاس های سوادآموزی شرکت خواهند کرد.

وی با یادآوری این که همچنین پارسال بيش از چهار هزار بي سواد خراسان شمالی در رده سني ۱۰ تا ۴۹ سال توسط دستگاه‌هاي اجرايي باسواد شدند، اظهار داشت: بر اساس برنامه امسال نیز تقریبا همین تعداد بی سواد از سوی دستگاه های اجرایی استان جذب کلاس های سوادآموزی می شوند.

مودی با اشاره به وضعیت بازماندگان از تحصیل در خراسان شمالی نیز با بیان این که اطلاعات این افراد موجود است، گفت: پارسال ۳۹۶ نفر بازمانده از تحصیل در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۱۰۰ نفر سال گذشته جذب شده و ۲۹۶ نفر نیز امسال جذب سوادآموزی خواهند شد.

وی با بیان این که بر اساس مصوبه دولت امسال سياست هاي سوادآموزي تشويقي و از سال آينده الزامي خواهد شد، افزود: امسال هر فرد بي سوادي که جذب سوادآموزي شود، از بخشي از سرانه آموزشي بهره مند خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین بر اساس برنامه از ابتدای سال آینده آن دسته از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که سواد نداشته باشند از دریافت کمک هزینه محروم می شوند.

 

کد خبر 2758985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha