۳ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۰

معاون آموزش ابتدایی خراسان شمالی:

انسداد مبانی بیسوادی نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است

انسداد مبانی بیسوادی نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است

بجنورد - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: انسداد مبانی بیسوادی در این استان نیازمند مشارکت و حمایت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مختلف است.

عصمت بدخشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی استان اقدام به اجرای برنامه انسداد مبانی بیسوادی کرده است.

وی گفت: این در حالی است که انسداد مبانی بیسوادی در استان نیازمند مشارکت و حمایت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مختلف است تا نتایج مطلوب و مدنظر حاصل شود.

بدخشان افزود: شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت از مهم‌ترین مولفه های برنامه انسداد مبانی بیسوادی در خراسان شمالی است.

وی گفت: در حال حاضر موانع شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان مورد بررسی قرار گرفته است.

بدخشان اظهار امیدواری کرد آن دسته از کودکانی که هنوز شناسایی نشده اند با حمایت دستگاه‌های اجرایی شناسایی و جذب کلاس‌های آموزشی و درس می‌شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این اداره کل همچنین برای آموزش دانش آموزان و کودکان لازم التعلیم در روستاهای دور افتاده نیز معلمانی فرستاده است.

وی در خصوص اهداف اجرای برنامه انسداد بیسوادی در استان توضیحاتی داد و افزود: علاوه بر شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم، ارائه آموزش‌های با کیفیت، حضور به موقع کودکان شش ساله پایه اول، توجه ویژه به آموزش کلاس‌های چندپایه، توجه به دانش آموزان مناطق دوزبانه و ... از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.

بدخشان اضافه کرد: ممانعت خانواده‌ها، فقر مالی، مشکلات فرهنگی خانواده‌ها، داشتن سرپرستان بد، نداشتن سرپرست و ... از جمله دلایل بازماندن کودکان استان از تحصیل است.

به گفته وی تعداد کودکانی که به دلایل فوق از تحصیل بازماندنده اند، در استان شناسایی شده‌اند.

کد خبر 3030964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha