۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۱۷

یک استاد دانشگاه:

فضای مجازی امنیت فرهنگی خانواده ها را به مخاطره انداخته است

فضای مجازی امنیت فرهنگی خانواده ها را به مخاطره انداخته است

یاسوج - مشاور عالي سازمان مشاركت زنان در دفاع مقدس گفت: فضای مجازی امنیت فرهنگی خانواده ها را به مخاطره انداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه فراهانی عصر دوشنبه در همایش "اصالت فاطمی رسالت زینبی" که به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد، افزود: در عصر ارتباطات و تبادل اطلاعات باید به گونه‌ای رفتار كرد كه از تأثيرات مخرب رسانه های ارتباط جمعی و به خصوص بنگاه‌هاي شايعه پراكنی بيگانگان كاست يا آنها را حذف کرد.

وی مهمترين نقش خانواده را رسالت تربيتي اين نهاد دانست و اظهار داشت: در عصر جهاني شدن، ‌ خانواده‌ها به نوعي خلع سلاح شده و وظيفه تربيتی خود را به رسانه‌ها واگذار كرده‌اند.

فراهانی افزود: اين امر مي‌تواند به مرور زمان در فروپاشي كانون گرم و عاطفی خانواده، تأثير سوء گذاشته و بنيان اين نهاد ارزشمند را دچار تزلزل كند.

فراهانی گفت: مهمترين آسيب فضاي مجازی، حساسيت زدايی است كه امروزه به طور جدی در ماهواره ها دنبال می ‌شود و در پی اين عمل، عِرق و تعصب ملی و مذهبی از بين می ‌رود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید به ارزشهای انقلاب بازگردیم، تصریح کرد: اگر انقلابی و دفاع مقدسی نشویم، مصرف کننده ارزشهای فرهنگ بیگانه خواهیم شد.

مشاور عالی سازمان مشاركت زنان در دفاع مقدس گفت: ارزشهای نابی در دفاع مقدس وجود دارد که اگر اجرا شوند، تغیر فرهنگی گسترده ای در جامعه ایجاد می شود.

وی همدلی، اخلاص، قانون گرایی، ایمان و ... را برخی از این ارزشها دانست و بیان داشت: در دفاع مقدس با این ارزشها پرورش یافتیم و توانستیم از کشورمان در برابر هجوم بیگانه دفاع کنیم.

فراهانی تاکید کرد: اگر توانستیم زیست محیط فرهنگی خود را زیست محیط فرهنگ دفاع مقدس قرار دهیم، موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مشکل کشور ما قبل از مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی است و این مسئله یکی از دلایل بیکاری و مشکلات اشتغال در جامعه است.

 

کد خبر 2760443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha