۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳

ناصری فر:

مقابله با سالک در ایلام نیازمند برنامه ۱۰ ساله است

مقابله با سالک در ایلام نیازمند برنامه ۱۰ ساله است

ایلام-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مقابله با سالک در استان ایلام یک برنامه ۱۰ ساله نیاز دارد.

راضی ناصری فر در گفتگو با خبرنگار مهر ظهار داشت: سالک طی چند سال گذشته در استان ایلام  و به خصوص شهرستانهای مهران و دهلران شیوع پیدا کرده است که نیازمند کارهای فرهنگی و برنامه ای طولانی مدت دارد.

وی بیان داشت: به طور قطع ریشه کنی این بیماری در سطح استان نیازمند زمان، اعتبار و همکاری مردم است که البته بیش از ۱۰ سال برنامه نیاز دارد.

ناصری فر بیان داشت: میران سالک در سال گذشته به دلایل زیادی در استان ایلام که شامل شهرستانهای مهران و دهلران است، افرایش یافت که خوشبختانه در سال جاری روند کاهشی دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سال جاری برنامه های مختلفی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای مقابله با این معضل در نظر گرفته شده که هم در حال اجرایی شدن است.

وی جمع آوری زباله ها از سطح دو شهر دهلران و مهران را یکی مهمترین اقدامات در جهت مقابله با این معضل عنوان کرد و گفت: البته استان ایلام با عراق همسایه است و روزانه هزاران زائر تردد دارند که این مقابله این بیماری برای ریشه کن کردن کمی دشوار است.

ناصری فر بیان داشت: آموزش و پیشگیری دو راهکاری دیگر دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای مقابله با این بیماری و کاهش مبتلایان سالک در استان است که این مهم نیز در حال اجرایی شدن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: کانون های اصلی سالک در شهرستانهای مهران و دهلران باید به طور کامل شناسایی شوند.

کد خبر 2760676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha