۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

آسفالت راه های روستایی خراسان شمالی نیازمند اعتبارات بیشتر است

آسفالت راه های روستایی خراسان شمالی نیازمند اعتبارات بیشتر است

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به آسفالت راه های روستایی استان، برای رساندن شاخص آسفالت راه های روستایی خراسان شمالی به میانگین کشوری ناکافی است.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که در خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و ۲۶۵ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از مجموع راه های روستایی خراسان شمالی آسفالت بوده اما شاخص آسفالت راه های روستایی در کشور ۶۰ درصد است.

وی با اشاره به عقب ماندگی ۲۰ درصدی خراسان شمالی در شاخص آسفالت راه های روستایی از میانگین کشوری، اضافه کرد: این استان از نظر تعداد روستاها در کشور در رده دوم قرار داشته و راه های روستایی زیادی دارد اما از نظر آسفالت این راه ها در رده های پایین کشور قرار گرفته است.

بدیعی مقدم با بیان این که برای آسفالت راه های روستایی استان نیاز به اختصاص اعتبارات بیشتر است، اظهار داشت: علاوه بر عقب ماندگی در این شاخص، با توجه به شرایط کوهستانی و آب و هوایی استان برای اصلاح راه‌های روستایی خراسان شمالی نسبت به استان های دیگر به اعتبارات بیشتری نیاز است.

وی تصریح کرد: البته با وجود این مشکلات راه و شهرسازی خراسان شمالی با تمام تلاش در حال اجرای طرح های آسفالت راه های روستایی استان است.

به گفته بدیعی مقدم در این راستا پارسال اداره کل راه و شهرسازی استان توانست ۱۵۰ کیلومتر از راه های استان را آسفالت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به این که برای امسال نیز آسفالت ۲۵۰ کیلومتر دیگر از راه های روستایی خراسان شمالی در دست اقدام است، اضافه کرد: با اختصاص اعتبارات مناسب شاخص آسفالت راه روستایی این استان ارتقاء یافته و به میانگین کشوری نزدیک می شود اما متأسفانه اعتبارات اختصاص یافته به آسفالت راه های روستایی استان، برای رساندن شاخص آسفالت راه های روستایی خراسان شمالی به میانگین کشوری ناکافی است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی حدود پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد که چهار هزار و ۲۶۵ کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر 2761996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha