۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳

بدیعی مقدم خبر داد:

شناسایی ۱۰ بنگاه ملکی دخیل در خرید و فروش اراضی ملی خراسان شمالی

شناسایی ۱۰ بنگاه ملکی دخیل در خرید و فروش اراضی ملی خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تاکنون با ۱۰ آژانس املاک در این استان به اتهام دخالت در خرید و فروش اراضی ملی و دولتی در محدوده و حريم شهرهای خراسان شمالی برخورد شده است.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، برخورد جدی با متخلفان خرید و فروش اراضی دولتی و ملی در محدوده شهری را یکی از رویکردهای اداره کل راه و شهرسازی دانست و افزود: یکی از برنامه های مهم کاری این اداره کل بررسی معاملات انجام گرفته در حوزه خرید و فروش اراضی شهری است.

وی اضافه کرد: در این راستا با توجه به بررسی پرونده های تصرفی و قولنامه های موجود، تاكنون با حدود ۱۰ بنگاه معاملات مسكن که در خرید و فروش اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها دخالت داشته اند برخورد شده است.

بدیعی مقدم گفت: به بنگاه های متخلف توسط نیروهای اداره شناسایی و حفاظت از اراضی با همكاری پلیس آگاهی تذكرات لازم جهت اخذ استعلام از این اداره كل قبل از هر گونه معامله اراضی حاشیه روستاها داده شده است.

وی متذکر شد: در صورت عدم اخذ استعلام و تكرار تخلفات از سوی این بنگاه ها، برخورد جدی قانونی با متخلفان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مكاتبه با اتحادیه صنف مشاورین املاك در خصوص رعایت ماده شش قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد كاربری مسكونی و منع تبدیل و تغییر كاربری اراضی زراعی حاشیه شهرهای استان به كاربری مسكونی و یا سایر كاربری ها را از جمله دیگر برنامه ها برای جلوگیری از این تخلفات دانست.

وی ادامه داد: همچنین معرفی یك نماینده از طرف این اداره كل جهت بازدید و بررسی مستمر معاملات صورت گرفته در بنگاه ها و مشاورین املاك جهت جلوگیری از هر گونه تخلف احتمالی نیز در برنامه این اداره کل قرار دارد.

بدیعی مقدم یادآور شد: با وجود این خوشبختانه به دلیل همكاری نیروهای انتظامی استان مشكلی در اجرای برنامه های محافظتی و برخورد با متخلفان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که با توجه به مواد ۸۶ و ۸۷ آیین نامه اجرایی قانون اراضی شهری كه صراحتاً به همكاری تنگاتنگ و مستمر نیروی انتظامی و قوه قضائیه اشاره دارد، همكاری بیشتر و حضور پلیس ۱۱۰ در مواقع اضطراری در محل تصرفات جهت رفع آثار تصرف و تجاوز به اراضی دولتی انتظار می رود.

کد خبر 2569869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha