۷ تیر ۱۳۹۴، ۷:۴۳

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

پیش‌بینی۳۰۰ میلیون دلاراعتبار برای اجرای راه آهن بجنورد- اسفراین

 پیش‌بینی۳۰۰ میلیون دلاراعتبار برای اجرای راه آهن بجنورد- اسفراین

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای راه آهن شیروان- اسفراین- بجنورد- نقاب پیش بینی شده است.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبات سفر  ریاست جمهوری به خراسان شمالی در این زمینه، اضافه کرد: از دو هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب در این سفر، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن به بخش راه و راه آهن اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: این اعتبار برای تکمیل راه آهن شیروان- اسفراین- بجنورد- نقاب و جاده ملی بجنورد به جنگل گلستان هزینه می شود.

به گفته بدیعی مقدم میزان اعتبار پیش بینی شده در سال جاری به منظور اجرای راه آهن شیروان- اسفراین- بجنورد- نقاب ۳۰۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی تاکنون از صندوق توسعه ملی به طور مناسب بهره نبرده است، اضافه کرد: امسال ۳۰۰ میلیون دلار برای اجرای پروژه راه آهن از این محل پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی راه آهن اسفراین به بجنورد با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان شمالی، طول خط راه آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان را ۲۱۰ کیلومتر اعلام کرد.

وی افزود: این خط آهن دارای سه بخش است که قطعه‌ اسفراین - جوین به طول ۲۵ کیلومتر و با پیشرفت ۵۰ درصدی همچنان در حال انجام است.

بدیعی مقدم اضافه کرد: مناقصه یک بخش از این راه آهن نیز از قاسم خان به جوین به طول ۳۳ کیلومتر انجام شده و در حال واگذاری به پیمانکار است.

وی افزود: در این میان بخشی از این راه آهن از اسفراین به بجنورد به طول ۱۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی طول خط آهن بجنورد به شیروان را ۲۰ کیلومتر و شیروان به بجنورد را ۳۰ کیلومتر اعلام و اظهار کرد: مناقصه محور بجنورد به اسفراین نیز در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: این خط‌ آهن بجنورد را از طریق اسفراین و جوین به راه‌آهن سراسری متصل می کند.

 

کد خبر 2788885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha