۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۹

آل سعود تعاملی منافقانه با قرآن دارد

آل سعود تعاملی منافقانه با قرآن دارد

کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: حکومت آل سعود تعاملی منافقانه با قران دارد زیرا با وجود تلاوت قرآن و اینکه خود را حافظ قرآن می دانند اما همه گونه جنایتی را انجام می دهند و خون بی گناهان را می ریزد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سلیمی شامگاه شنبه در همایش ملی تکریم خادمان طرح تلاوت نور با اشاره به جایگاه حاملان راستین قرآن اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) جایگاه حاملان قرآن  پس از پیامبران الهی دومین جایگاه در نزد پروردگار متعال معرفی شده است.

وی یکی از تهدیدات جامعه قرآنی را ناشی از تعاملات جامعه قرآنی کشور با قرآن دانست و تصریح کرد: تعامل صادقانه با قرآن تعاملی است که در سیره زندگی علمای بزرگ و در رفتار و اعمالشان دیده می شود.

سلیمی با اشاره به اینکه قرآن خوان و قرآن دان و قرآن باور واقعی کسی است گناه در زندگی اش راه ندارد و تاکید کرد: قرآن باور واقعی نسبت به امنیت ملی کشورش بی تفاوت نیست و مواضعش نسبت به دشمنان شفاف است.

کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه حامل قرآنی شخصی غیر از مفسر و حافظ و قاری قرآن است و گفت: حامل قرآن کسی است که قرآنی سخن می گوید و قرآنی عمل می کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) چهار ویژگی برای حاملان قرآن از جمله مردن به مثابه پیامبران، برانگیختگی همچون پیامبران، عبور آسان از پل صراط در روز قیامت و دریافت پاداش الهی همچون پاداش پیامبران را بیان می کنند.

سلیمی با اشاره به جایگاه نامناسب قرآن و قاریان قرآن پیش از انقلاب اسلامی ابراز کرد: متاسفانه اکنون نیز مردم نسبت به تلاوت قرآن که یکی از مهم ترین ماموریت های پیامبر(ص) بوده است درک درستی ندارند.

وی تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که تلاوت قرآن که یکی از ماموریت های پیامبر اکرم(ص) بوده است با حفظ جایگاه آن در مساجد که سنگر اساسی دین و حصاری در برابر گناهان است شرافت و پاداش مضاعفی دارد.

پیشکسوت برجسته قرآنی کشور اشاره ای به حقوق مسجد از بیان ائمه اطهار(ع) داشت و افزود: مسجد یکی از پایگاه های مهم تلاوت قرآن است.

۴۰ درصد مساجد امام جماعت ندارند

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه در امت اسلامی از ظرفیت های مساجد به خوبی استفاده نمی شود  و از  ۷۰ هزار مسجد در سراسر کشور حدود ۴۰ درصد آن ها امام جماعت ندارند.

سلیمی یکی از آفت ها و تهدیدهای جدی در جامعه قرآنی را غرور دانست و تاکید کرد: جامعه قرآنی هیچگاه نباید تصور کند که وظیفه اش را نسبت به ساحت مقدس قرآن به طور کامل انجام داده است.

وی گفت: قرآن خوانی، قرآن دانی و قرآن باوری سه ویژگی است که خادمان طرح تلاوت نور برای بهره بردن کامل و مانوس شدن با قرآن نسبت بدان اهتمام ویژه ورزند.

سلیمی با اشاره به اینکه قرآن خوان و قرآن دان و قرآن باور واقعی کسی است گناه در زندگی اش راه ندارد و تاکید کرد: قرآن باور واقعی نسبت به امنیت ملی کشورش بی تفاوت نیست و مواضعش نسبت به دشمنان شفاف است.

وی دومین ویژگی حاملان قرآن فروتنی بسیار این افراد عنوان و اظهار کرد: روزه داری، شب زنده داری، بکاء و گریه فراوان برای ارتباط نزدیک با خداوند از دیگر ویژگی های حاملان قرآن است.

استاد برجسته قرآنی کشور تصریح کرد: یکی از موارد ناشایستی که در میان اهل دین گاها مشاهده می شود آنست که بدون دریافت مبلغی مشخص حاضر به ارائه داشته های خود برای مردم نیستند و این گونه برخوردها مردم را نسبت به فعالان عرصه دین بدبین می کند و در این خصوص باید گفت که اگر الگو شما ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین هستند آنان بدون چشمداشت مالی برای مردم فعالیت می کردند.

وی قرآن را میثاق خدا با بندگان عنوان کرد و گفت: برخی از مردم گرفتاری ها و مسئولیت های روزمره را دلیل کناره گیری از قرآن می دانند که باید در پاسخ به این قشر جامعه گفت حضرت رضا(ع) با وجود مسئولیت سنگینی که در زمان خود بر همگان داشتند اما در طول روز سه مرتبه قرآن را ختم می کردند و گرفتاری های روزانه دلیل بر عدم انس با قرآن نمی شود.

سلیمی ادامه داد: طرح تلاوت روزانه قرآن یعنی انس مستمر با قرآن که این اقدام بستر مناسبی برای تدبر در آیات قرآن، عمل به قرآن، رواج رفتار قرآنی در جامعه و در نهایت حاکمیت فرهنگ قرآنی را به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه طرح تلاوت نور در سه رکن قاریان، مستمعین و ائمه جماعات صورت می گیرد، تصریح کرد: در این طرح باید از قاریان خوش الحان دعوت، از حاشیه های غیر ضروری پرهیز و با اخلاق مناسب مردم را به این طرح جذب کرد.

این کارشناس علوم قرآنی با ارائه راهکاری برای بهبود هر چه بهتر طرح تلاوت نور گفت: طرح تلاوت نور اکنون یک نوبت در شبانه روز در مساجد رخ می ده د که افزایش این طرح در دو نوبت و یا سه نوبت نماز جماعت در مساجد در تاثیرگذاری آن می تواند مثمر ثمر باشد.

وی با تاکید بر استخراج نکات آیات قرائت شده در هر نوبت از طرح تلاوت نور و اهداء آن ها به عموم مردم، تصریح کرد: تشکیل مسابقه ای به صورت ملی درخصوص مفاهیم آیات قرائت شده در طرح تلاوت نور و اهداء جوایزی نفیس در این خصوص از دیگر راه های جذب مردم به این طرح و مساجد است.

 

 

کد خبر 2764489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha