۲۰ دی ۱۳۸۴، ۱۲:۲۷

در جلسه علني امروز؛

يك فوريت لايحه بازسازي و مقاوم سازي مدارس به تصويب مجلس رسيد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي يك فوريت لايحه تخريب و بازسازي مدارس غير استاندارد و مقاوم سازي مدارس بدون استحكام راي مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر" ، نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي به يك فوريت لايحه تخريب و بازسازي مدارس غيراستاندارد و مقاوم سازي مدارس بدون استحكام راي دادند.

حميدرضا حاجي بابايي (نماينده همدان) از موافقان يك فوريت اين لايحه با بيان اينكه اين لايحه بيش از اين به كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات رفته و كليات آن تصويب شده است، گفت: از نمايندگان مي خواهم به يك فوريت اين لايحه راي دهند تا بيش ازبررسي لايحه بودجه سال 85 كل كشور جزئيات آن تصويب شود و بتوان از منابع پيش بيني شده در لايحه بودجه براي آن اعتبار در نظر گرفت.

وي افزود: با توجه به اينكه 5/7 ميليون دانش آموز در 250 هزار كلاس درس در معرض خطر هستند هم براي تامين جان معلمان و دانش آموزان و هم به دليل زلزله خيز بودن بعضي نقاط، دولت در اين لايحه پيش بيني كرده كه 3 ميليارد و 954 ميليون دلار از حساب ذخيره ارزي براي بازسازي و مقاوم سازي مدارس غير استاندارد و بدون استحكام برداشت شود پس از اين اظهارات درباره يك فوريت اين لايحه راي گيري شد و 156 نماينده به آن راي مثبت دادند.

بر اساس ماده 63 آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، طرح ها و لوايح يك فوريتي پس از تصويب فوريت به كميسيون هاي اصلي و فرعي ارجاع مي شود تا خارج از نوبت مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.

کد خبر 276486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha