۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲

طی سال جاری؛

۱۸۰ هزارتن انگور از تاکستانهای خراسان شمالی برداشت می شود

۱۸۰ هزارتن انگور از تاکستانهای خراسان شمالی برداشت می شود

بجنورد - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود امسال افزون بر ۱۸۰ هزارتن انگور از تاکستانهای این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر نامور پیش از ظهر امروز در  جمع خبرنگاران، سطح باغات این استان را ۱۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پارسال ۱۷۰ هزارتن انواع انگوراز تاکستانها این استان برداشت شد.

وی تصریح کرد: امسال تلاش می کنیم برای حمایت از باغداران تشکل های مرتبط با تنظیم بازار نیز فعال شود.

نامور همچنین از هماهنگی با سازمان تعاون روستایی برای خرید توافقی انگور در استان طی سال جاری خبر داد.  

وی با اشاره به اصلاح باغات استان اظهار داشت: امسال ۱۷۰ میلیون تومان اعتبار برای سیستم تربیتی (داربستی کردن) باغات دهستان بدرانلو، تخصیص یافته و دستورالعمل اجرایی آن نیز ابلاغ شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین از صادرات دو هزار و ۵۰۰ تن انگور با همکاری شرکت فراگیر دهستان بدرانلو به کشورهای پاکستان و روسیه طی دو سال گذشته خبرداد.

نامورافزود: انگور کلاهداری به عنوان عمده ترین گونه  تولیدی استان، نسبت به دیگر گونه های انگور، صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

به گفته نامور خراسان شمالی  با دارا بودن شش تا هفت درصد تاکستان های کشور، ۱۰ درصد تولید انگور در ایران  را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: انگور کلاهداری، شست عروس، کشمشی، عسگری، بیدانه سلطانی، لعل و یاقوتی از انواع گونه های انگور در خراسان شمالی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی از نظر سطح کشت انگور رتبه پنجم و از حیث میزان تولید آن رتبه ششم کشور را دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، این استان ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی داشته و سالانه ۹۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و حدود ۲۵۰ هزار تن محصولات باغی در این استان تولید می‌شود.

کد خبر 2764879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha