۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۳

همزمان با نیمه شعبان انجام می‌شود؛

برگزاری نمایشگاه‌ تحولات یمن در مسجد جمکران/ حضور ۱۵۰ مبلغ دینی

برگزاری نمایشگاه‌ تحولات یمن در مسجد جمکران/ حضور ۱۵۰ مبلغ دینی

قم - معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: نمایشگاه تحولات یمن، نمایشگاهی با موضوع انرژی هسته‌ای و قابلیت‌های آن و همچنین نمایشگاه آثار عکس از تمامی بقاع و مساجد مرتبط با حضرت ولی عصر(عج) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس ابراهیمی بعد از ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی نیمه شعبان در این مکان مقدس، اظهار داشت:‌ نمایشگاه تحولات یمن، نمایشگاهی با موضوع انرژی هسته‌ای و قابلیت‌های آن و همچنین نمایشگاه آثار عکس از تعدادی بقاع و مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان(ع) است.

وی با بیان این که ۱۵۰ کارشناس و مبلغ دینی در مسجد جمکران حضور دارند، تصریح کرد: مراجع تقلید نیز در نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور خواهند داشت.

همایش سفیران آفتاب برگزار می شود

معاون فرهنگی مسجد جمکران تصریح کرد: همایش بزرگ سفیران آفتاب با حضور زائران اروپایی و افریقایی و همچنین برنامه ویژه‌ای برای مسیحیانی که شیعه شده‌اند در مسجد جمکران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در مجتمع گل نرگس نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی همراه با آموزش معارف دینی و مهدوی برای کودکان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی ابراز داشت: جشنواره قاب فیروزه‌ای ویژه عکاسی با موبایل نیز در برنامه‌های فرهنگی پیش بینی شده و زائران می‌توانند وقایع روز بزرگ نیمه شعبان را به این وسیله ثبت کنند و همچنین برنامه "عکاسان حرفه‌ای مهدوی"، با حضور عکاسان در مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

وی با شاره به برگزاری کارگاه کوتاه مدت آموزش معارف مهدوی عنوان داشت: مجموعه خیمه آسمانی ویژه نوجوانان ۹ تا ۱۳ سال برگزار می‌شود و در آن راوی، غیبت امام زمان(عج) تا انقلاب اسلامی را به نوجوانان بیان می‌کند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران اظهار داشت: ایستگاه مطالعه کتاب با وجود کتاب‌هایی با موضوع سبک زندگی و معارف مهدوی در شبستان حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) برای زائران ایجاد شده است.

نباید نسبت به نقش کلیدی مسجد بی اهمیت باشیم

وی افزود: مساجد در صدر اسلام دارای ارزش بسیار والایی بودند و کارهای فرهنگی و سیاسی در مسجد انجام می‌شود و تقویت بعد عبادت و بندگی در این مکان مقدس بسیار با اهمیت است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که ما نباید نسبت به نقش کلیدی مسجد در دنیای امروز بی اهمیت باشیم، ‌افزود: تلاش ما این بوده که زمینه و بستر عبادت در مسجد جمکران را فراهم کنیم و با توجه به تنوع حضور زائران بسترهای معنوی متفاوتی را برای آنها ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: طبق نظرسنجی‌ها ۷۰ درصد زائران خانوادگی و یا گروهی وارد مسجد می‌شوند و سعی شده به حسب نیاز زائران برنامه‌های خود را ارائه دهیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: ساماندهی فضاهای مسجد و تابلوهای محیطی از نظر جانما و بصری شایسته از جمله اقدام ما در مسجد جمکران بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی، بسته های فرهنگی ویژه کودکان و عموم مردم تولید شده و همچنین با همکاری آستان قدس رضوی ۹۰ هزار مجلد چاپ شده که در میان زائران توزیع می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: استفاده از کارشناسان و خطبای متخصص، برنامه ویژه با حضور شعرای آئینی، پرده خوانی، برگزاری حلقه‌های معرفت و تبلیغ چهره به چهره در میان نمازگزاران و زائران از دیگر برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان است.

کد خبر 2765079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha