۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۹

شب نیمه شعبان؛

آسمان مسجد جمکران نورافشانی می‌شود

آسمان مسجد جمکران نورافشانی می‌شود

قم - معاون عمران و توسعه مسجد جمکران از نورافشانی آسمان مسجد مقدس جمکران در شب نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مقومی در مصاحبه مطبوعاتی که بعد از ظهر یکشنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان، آسمان مسجد مقدس جمکران در شب میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) نورافشانی می‌شود.

وی بیان داشت: نورپردازی و زیباسازی و رنگ آمیزی دیوارها از جمله اقدام هایی بوده که تاکنون در مسجد جمکران صورت گرفته و کارگاه‌های موجود در محوطه مسجد نیز برای تسهیل در تردد زائران سه تا چهار روز تعطیل خواهند بود.

معاون عمران و توسعه مسجد جمکران با اشاره به افزایش سرویس‌های بهداشتی ابراز داشت: علاوه بر ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی قدیمی، ۸۰۰ چشمه نیز طی سال گذشته و جاری اضافه شده است.

وی تصریح کرد: دارالشفا مسجد جمکران افتتاح می‌شود تا مجموعه درمانی این مکان مقدس تخصصی‌تر شود.

مقومی افزود: مسجد جمکران مجهز به آبسردکن و آب شرب بوده و سیستم فاضلاب داخل مسجد نیز اصلاح و به روز شده و به فاضلاب شهری متصل شده است.

نصب دوربین‌های امنیتی و ترافیکی اطراف مسجد جمکران

وی از افزایش ظرفیت پست برق اطراف مسجد جمکران خبر داد و گفت: تعدادی دوربین‌های امنیتی و ترافیکی نصب شده که اطراف مسجد جمکران را پوشش می‌دهند و راهنمای زائر نیز ایجاد شده است.

معاون عمران و توسعه مسجد جمکران ابراز داشت: عمده کارهای عمرانی به زیرساخت نیاز دارد و داشتن نگاه ملی در این باره می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان این که مسجد جمکران از محل نذورات مردمی اداره می‌شود، ادامه داد: اگر هر خانوار ایرانی ۱۴ هزار تومان برای حرم اهل بیت(ع) نذر کنند جمع این نذورات رقم بالایی می‌شود و می‌تواند در پیش بردن کارها در حرم اهل بیت(ع) بسیار موثر باشد.

گفتنی است، تلفن گویای ۳۷۲۵۵۰۰۰ با پیش شماره ۰۲۵ جزئیات برنامه‌های مسجد مقدس جمکران را اعلام می‌کند و همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۳۳۱۳ نیز به سئوالات و درخواست‌های زائران پاسخ می‌دهد.

کد خبر 2765233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha