۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲

حبیب نژاد:

سرانه مصرف آبزیان در مازندران ۱۳ کیلوگرم است

سرانه مصرف آبزیان در مازندران ۱۳ کیلوگرم است

ساری - مديركل شيلات مازندران سرانه مصرف آبزيان را در جهان حدود ۱۹.۳ كيلو گرم، كشور ۹.۸ كيلو گرم و در استان ۱۳.۱۳ كيلوگرم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حبیب نژاد پیش از ظهر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی و شیلات استان در استانداری، با اشاره به اينكه در دريای خزر ۱۱۴ گونه وجود دارد گفت: از اين تعداد تنها ۲۰ گونه مورد بهره برداری قرار مي گيرد.

حبيب نژاد با اشاره به اينكه صيد كيلكا در دو بندر بابلسر و اميرآباد بهشهر صورت مي گيرد، اظهار داشت: ميزان صيد ماهی كيلكا سالانه در گيلان و مازندران در سال گذشته حدود ۲۴ هزار تن بوده است.

وی ميزان صادرات كيلكا را از استان حدود ۵۵۷ تن به ارزش ۴۴۶ هزار دلار عنوان كرد و افزود: از اين مقدار ۹۰ درصد تبديل به پودر ماهی و مابقی برای مصارف خانگی استفاده می شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران نیز با بيان اينكه هدف تنظيم بازار بمنظور ايجاد ثبات در بازار و جلوگيری از كاهش نوسانات قيمت است، گفت: با توجه به اينكه در ماههای پر مصرف سال همچون ماه مبارك رمضان حجم تقاضا افزايش می يابد تنظيم بازار از اهميت بالايی برخوردار می شود.

برگزاری طرح ضیافت در مازندران

دلاور حيدرپور، هدف از اجرای طرح ضيافت ماه مبارك رمضان را تثبيت قيمت ها در دامنه مناسب قيمتی و ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای تصميمات دبيرخانه كارگروه تنظيم بازار كشور مسئوليت اجرای طرح ضيافت ماه مبارك رمضان به ستاد تنظيم بازار استان ها واگذار شده تا متناسب با ظرفيت ها، نيازها و توانمندی های خود اقدامات صورت گيرد.

وی برنامه های قابل اجرا در طرح ضيافت را برگزاری نمايشگاههای طرح ضيافت، فروش های فوق العاده، تامين و توزيع كالاهای اساسی و طرح تشديد بازرسي و نظارت اعلام كرد و افزود: اجرای طرح تشديد با همكاری سازمان حمايت از مصرف كنندگان، توليد كنندگان، شورای اصناف و سازمان تعزيرات حكومتی انجام می شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران بيان كرد: بايد بازار را از ديدگاه روانی براي عدم تشديد قيمت ها كنترل شود.

حيدرپور با بيان اينكه بخشی از نياز برنج كشور از خارج وارد مي شود كه اين امر اجتناب ناپذير است، اذعان داشت: خوشبختانه در مازندران توزيع برنج وجود ندارد اما برای استان های ديگر كشور اين امر بدليل نياز بايد صورت گيرد.

کد خبر 2766839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha