۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۸

فاز سوم عملیات رفع تصرف اراضی ملی مشهد آغاز شد

فاز سوم عملیات رفع تصرف اراضی ملی مشهد آغاز شد

مشهد- در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال فاز سوم عملیات رفع تصرف اراضی در ارتقاعات جنوبی شهر مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کمربند سبز مشهد روز دوشنبه در حاشیه عملیات اجرایی طرح رفع تصرف اراضی ارتفاعات جنوبی شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا کنون ۱۴ معدن غیر مجاز در این رابطه شناسائی و با دستور مقام قضائی و در طی ۳ روز این معادن اعاده به وضع سابق می شوند.

سعید پاک سیما با بیان اینکه فاز اول این عملیات رفع تصرف اراضی در سال گذشته بوده است افزود: فاز دوم نیز مربوط به اراضی خسرو آباد گاش بود که در تاریخ ۲۸ دی ماه سال گذشته به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: فاز سوم این طرح شامل معادن غیر مجاز در ارتفاعات جنوبی مشهد است که به دستور مقام قضایی و در طی ۳ روز به وضع سابق اعاده خواهند شد.

مدیر کمربند سبز مشهد گفت: متولی و مسئول نظارت بر معادن  وزارت صنعت و معدن است و علت ورود شهرداری به این امر اجرای پروژه کمربند سبز و رفع موانع در این حیطه است.

وی با اشاره به اینکه  تا کنون اقدام جدی از سوی نهادهای ذیربط در این حوزه صورت نگرفته است ادامه داد: از سال ۹۲ گروه گشت مشترک حفاطت از اراضی ملی با حضور اداره راه و شهر سازی و اداره کل منابع طبیعی و نیز صنعت و معدن تشکیل شده است که سر پرستی این تیم نیز به عهده شهرداری است.

پاک سیما افزود: ایجاد این گروه منجر به شکل گیری یک قدرت واحده شد و از اقدامات مهم این کار گروه جلو گیری از احداث معادن جدید بوده است چرا که هر روز گروه های جدیدی  در پی  ایجاد معادن در این منطقه بوده اند.

وی با بیان اینکه خیلی از تصرفاتی که توسط نیروی انتطامی در این منطقه صورت گرفته است  جزو کمربند سبز مشهد محسوب می شود ادامه داد: در این زمینه همکاری های دوجانبه میان شهرداری و ارتش و سپاه می تواند راهگشا باشد تا با واگذاری این اراضی بتوانیم فضای سبز مشهد را گسترش دهیم.

مدیر کمربند سبز مشهد در ادامه یاد آور شد: برنامه کمربند سبز جنوبی مشهد ۹ هزار هکتاراست که از وکیل آباد تا هفت حوض را شامل می شود و تا کنون یک هزار و ۷۰۰ هکتار آن ایجاد شده است.  

وی با اشاره به اینکه کاشت ۲ میلیون و دویست هزار اصله درخت در برنامه کمربند سبز مشهد در نظر گرفته شده است گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار اصله درخت کاشته شده است و تا رسیدن به افق ۱۴۰۴ که برای پروژه کمربند سبز مشهد در نظر گرفتیم فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به اینکه ۲ معدن مجاز نیز در این حوزه بهره بردار هستند ادامه داد: پروانه این معادن تمدید شده است و ما فعلا به آنها کاری نداریم.

مدیر کمربند سبز مشهد تاکید کرد معادن فعال در این محدوده تخریب های زیست محیطی بسیاری را انجام داده اند و انفجارهایی که در این معادن صورت می گیرد می تواند منجر به تحریک زمین و ایجاد بستر های زلزله باشد که این امر اعاده هر چه سریعتر این اراضی را ضروری می سازد.

کد خبر 2770676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha