۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۵۴

رئیس کل دادگستری راسان شمالی خبرداد:

باز پس گیری ۱۵۴ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی

باز پس گیری ۱۵۴ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی

بجنورد - رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به عملکرد کمی شورای حفظ حقوق بیت المال در سال ۹۴ از باز پس گیری بیش از ۱۵۴ هکتار اراضی ملی استان از چنگ متصرفان غير قانوني خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی اظهار کرد: طی سال گذشته مساحت اراضي تغيير كاربري شده در استان ۹۲ هزار متر مربع و موارد قلع و قمع شده ۳۳ مورد به مساحت ۱۵هزار متر مربع بوده است.

وی افزود: ارزش تقريبي این اراضی بيش از سی ميليارد ريال برآورد شده است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: در سال گذشته پنج جلسه با حضور اعضاي اين شورا برگزار و یک هزار و ۱۲۱ پرونده منتهی به صدور حکم و ۲۹۴ فقره نیز منتهی به صدور قرار نهایی در دادسرا شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بازگشت و استرداد بیش از ۱۵۴ هکتار از اراضی ملی را نتیجه این تلاش ها عنوان و بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود برای جلوگیری از افزایش مصادیق تعرض به منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در این صورت استفاده از ظرفیت ها و توان مندی های مردمی و سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری بسیار کارساز خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتی خواستار اعمال نظارت و مراقبت جدی بر روند انجام واگذاری ها، اعطاء تسهیلات، اجرای طرح ها و پروژه ها از سوی دستگاه های ناظر شد.

کد خبر 3609809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha