۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۳

۸ کشور خارجی به نمایشگاه صنایع دستی می‌آیند

۸ کشور خارجی به نمایشگاه صنایع دستی می‌آیند

مدیرکل صادرات صنایع دستی گفت: نمایندگانی از کشورهای لبنان، آذربایجان، هند، کویت، افغانستان، ترکیه و انجمن دوستی صربستان و تاجیکستان و سیرالئون در نمایشگاه امسال شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پویا محمودیان، مدیر کل صادرات صنایع دستی، در نشست خبری«بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی با بیان اینکه کمتر از ۳۶ ساعت تا افتتاح بزرگترین رویداد صنایع دستی کشور فرصت باقی مانده است، گفت: ۳ سالن، ۸،۹ و ۲۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی به محصولات صنایع دستی اختصاص یافته که سالن ۸ و ۹، ۳۰۵ غرفه دارد و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام نمایشگاه به صورت اینترنتی بود. ۹۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و از این بین ۳۰۵ نفر انتخاب شدند. این نکته را هم باید در نظر داشت که تعداد غرفه‌های رایگان امسال تفاوتی با سال گذشته ندارد.

به هیچ نهاد دولتی در نمایشگاه غرفه رایگان ندادیم

مدیر کل صادرات صنایع دستی ادامه داد: سال گذشته غرفه‌هایی به صورت رایگان به نهادها و سازمان‌های دولتی داده می‌شد؛ امسال این کار را نکردیم. حتی به بانک سپه که ۱۷خرید  میلیارد تومان صنایع دستی در سبد هدیه‌هایش قرار داد غرفه رایگان ندادیم و برای هر غرفه‌ای ۷۶۲ هزار تومان گرفتیم.

محمودیان اضافه کرد: امسال برای اولین بار استقبال پررنگ اصناف را در نمایشگاه صنایع دستی شاهدیم همچنین توانستیم دست تولید کننده را در دست صادرکننده یا شرکت بازرگانی قرار دهیم.

حضور تجار چینی و ژاپنی در نمایشگاه صنایع دستی

مدیرکل صادرات صنایع دستی با اشاره به تبلیغات این نمایشگاه گفت: به همه وزارتخانه‌ها، اتاق‌های بازرگانی، مناطق آزاد، شورای عالی ایرانیان و حتی جامعه جراحان اطلاع‌رسانی شده است که خوشبختانه یک گروه از تجار چینی و تجار ژاپنی با همکاری اتاق بازرگانی از نمایشگاه دیدن می‌کنند.

صداوسیما به تبلیغات صنایع دستی کمک کند

محمودیان با بیان اینکه امیدواریم که صدا و سیما نیز با ما همکاری داشته باشد، گفت: در روز نشان اعتماد به فروشگاه‌های صنایع دستی رونمایی می‌شود که در راستای ساماندهی فروش فروشگاه‌هاست و فروشگاه‌هایی که بر اساس شیوه‌نامه آن عمل کنند می‌توانند این نشان را پشت شیشه مغازه خود نصب کنند و از امتیازات آن استفاده کنند.

حضور ۸ کشور خارجی در نمایشگاه صنایع دستی

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در پایان با بیان اینکه کلینیک مشاوره در زمینه بازاریابی، بازارسازی و بازارداری در نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار هنرمندان است، گفت: در این نمایشگاه نمایندگانی از کشورهای لبنان، آذربایجان، هند، کویت، افغانستان، ترکیه و انجمن دوستی صربستان و تاجیکستان و سیرالئون خواهیم بود.

بیست و پنجمین ئنمایشگاه ملی صنایع دستی از ۲۰ تا ۲۵ خرداد در سالن ۸ و ۹ و ۲۷ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

کد خبر 2770814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha