۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰

همزمان با هفته جهاد كشاورزی؛

۲۵ طرح مرتبط با کشاورزی در خراسان شمالی افتتاح می شود

۲۵ طرح مرتبط با کشاورزی در خراسان شمالی افتتاح می شود

بجنورد- رئیس سازمان جهادكشاورزی خراسان شمالی از بهره برداری ۲۵ پروژه بخش كشاورزی به مناسبت هفته جهادكشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله یوسفی صبح چهارشنبه در نشست خبری كه به مناسبت هفته جهاد كشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت این هفته سازمان جهادكشاورزی استان برنامه های متعددی را در دستور كار قرار داده است.

وی با بیان این که امسال هفته جهاد كشاورزی با سفر كاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی همزمان شده است، افزود: در این هفته ۲۵ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۰۴ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال با حضور وزیر سازمان جهاد كشاورزی كشور به بهره برداری خواهد رسید كه با بهره برداری از این پروژه ها ۶۱۰ اشتغال جدید در استان ایجاد می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: بهره برداری از طرح های آبیاری تحت فشار، بهره برداری از واحدهای بسته بندی حبوبات، غلات، ادویه جات و بهره برداری از واحد تولید بذر در خراسان شمالی از جمله این پروژه ها است.

نشست خبری جهاد کشاورزی خراسان شمالی

وی دیدار با استاندار، دیدار با نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری، دیدار با قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، گلباران مزار شهدا، برگزاری برنامه های فرهنگی، ورزشی و ...  را از دیگر برنامه های هفته جهاد كشاورزی در خراسان شمالی عنوان كرد.

یوسفی همچنین با اشاره به سفر كاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان جهاد كشاورزی استان برای این سفر طرح های پیشنهادی خود را ارائه کرده كه با اجرا و بهره برداری از این طرح ها زمینه توسعه هرچه بیشتر بخش كشاورزی استان فراهم خواهد شد.

وی عنوان كرد: تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار، درخواست اعتبار به منظور تكمیل زیرساخت های مجتمع گلخانه ای، تامین آب های مرزی و شبكه های آبیاری و زهكشی اراضی از جمله طرح های پیشنهادی این سازمان در سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی است.

یوسفی اضافه كرد: تامین سهم سرمایه گذاری دولت در صندوق حمایت از بخش كشاورزی، توسعه كشت علوفه در اراضی شیب دار و ... از دیگر طرح های پیشنهادی سازمان جهاد كشاورزی در این سفر است.

وی تصریح كرد: به منظور توسعه و تقویت كشاورزی استان فرصت های سرمایه گذاری بخش كشاورزی به سرمایه گذاران و نخبگان اطلاع رسانی شده تا در نشست سرمایه گذاران و نخبگان با رییس جمهور مطرح شود.

محصولات کشاورزی ۱۷ درصد صادرات خراسان شمالی را تشکیل می دهد

یوسفی با اشاره به اینكه در خراسان شمالی اولویت نخست اقتصاد، بخش كشاورزی است، گفت: با توجه به اینكه بیشترین اشتغال و تولید استان در حوزه كشاورزی بوده و تولید محصولات زراعی و باغی در استان به عنوان محصولات سالم و پاك شناخته شده، از این جهت این مزیت می تواند در توسعه سرمایه گذاری بخش كشاورزی خراسان شمالی نقش موثری ایفا كند.

وی در ادامه با بیان این که ۱۷ درصد صادرات استان مربوط به بخش كشاورزی است، اظهار داشت: سال گذشته صادرات این بخش ۴۲ میلیون دلار بوده كه نسبت به سال ۹۲ رشد قابل توجهی داشت.

یوسفی با اشاره به اینكه خراسان شمالی طی سال گذشته از منابع مختلف ۲۳۰ میلیارد تومان برای بخش كشاورزی اعتبار دریافت كرد، افزود: در سفر مقام معظم رهبری به استان ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تقویت صنایع تكمیلی مصوب شد که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص داده شده است.

نشست خبری جهاد کشاورزی خراسان شمالی

وی گفت: در سال جاری نیز ۱۶۶ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مكانیزاسیون بخش كشاورزی استان مصوب شد كه كارمزد آن نسبت به سنوات گذشته چهار درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی همچنین از پرداخت یك میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یارانه شیر به سه هزار و ۲۰۰ دامدار در استان طی سه ماه نخست سال گذشته خبر داد.

یوسفی تنظیم میوه شب عید، جذب ۱۲۰ كارشناس بخش كشاورزی در مراكز خدماتی سطح استان، كمك به دانش فنی و واحدهای تولیدی، تامین نهاده های مورد نیاز برای محصولات اساسی و ... را از جمله اقدامات این سازمان طی سال گذشته عنوان كرد.

وی در خاتمه در خصوص برنامه های سازمان جهاد كشاوزی در سال جاری توضیخاتی داد و افزود: طرح انتقال آب، حفظ كاربری اراضی كشاورزی، تجهیز مراكز خدمات كشاورزی، توسعه كشت گلخانه ای، توسعه سرمایه گذاری بخش كشاورزی، توجه به پژوهش های كاربردی و محصولات سالم از مهم ترین اولویت های كاری این سازمان طی سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، از بیست و یكم تا بیست و هفتم خردادماه به عنوان هفته جهاد كشاورزی نامگذاری شده است.

کد خبر 2774479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha