۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۰۰

طیبی‌نژاد خبر داد:

۹۸ درصد صنایع قم کوچک و متوسط است/ ۹۰ درصد فرش قم ابریشم است

۹۸ درصد صنایع قم کوچک و متوسط است/ ۹۰ درصد فرش قم ابریشم است

قم - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد صنایع استان قم جزو صنایع کوچک و متوسط هستند، گفت: کمک به این صنایع می‌تواند نقش مؤثری در رونق تولید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر هوشنگ طیبی نژاد در جلسه‌ای که عصر چهارشنبه با حضور صنعتگران و برخی از مسؤلان صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم برگزار شد، تشکیل معاونت صنایع کوچک را اقدامی ارزنده دانست که در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۸ درصد صنایع استان در گروه صنایع کوچک و متوسط هستند و این خود اهمیت موضوع را دو چندان می‌کند، اظهار داشت: توجه به صنایع کوچک می‌تواند در رونق تولید کمک فراوانی کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: امیدواریم شاهد بالندگی بیشتر در بخش صنعت و معدن در استان قم باشیم و گام‌های بلندی را در عرصه تولید برداریم.

امکانات برای استفاده از نخ های ابریشم ایرانی فراهم شود

طیبی نژاد همچنین در مراسم رونمایی از فرش دست‌باف طرح تیمچه قم بافته شده با نخ ابریشم ایرانی که در استانداری قم و با حضور مسئولان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بانک صنعت و معدن برگزار شد، به اهمیت خوشه فرش در استان قم اشاره کرد و گفت: در این استان بیش از ۳۰۰ واحد تولید فرش و ۴۰۰ واحد پشتیبانی این محصول وجود دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بهبود وضعیت تأمین مواد اولیه، شناسایی و توسعه بازار هدف و افزایش مهارت را از جمله  اهداف تشکیل خوشه فرش عنوان کرد.

طیبی نژاد با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد تولید در این عرصه را فرش‌های ابریشم تشکیل می‌دهد، گفت: معایب استفاده از نخ‌های چینی باعث شد تا استفاده و تولید نخ‌های ابریشم ایرانی را که دچار فراموشی شده را احیا کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: در این طرح قیمت تمام شده نخ‌های ابریشم ایرانی در مقایسه با نخ‌های وارداتی کاهش و از نظر اقتصادی به صرفه خواهد بود.

کد خبر 2775053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha