۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹

استاندار زنجان:

خرمدره بالاترین نرخ بیکاری شهری در استان زنجان را دارد

خرمدره بالاترین نرخ بیکاری شهری در استان زنجان را دارد

زنجان- استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برای کاسته شدن از نرخ بیکاری شهری و ایجاد اشتغال پایدار باید برنامه‌ریزی صورت گیرد گفت: شهرستان خرمدره بالاترین میزان نرخ بیکاری شهری در استان زنجان را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری قبل از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح کارخانه «زرتاک‌داران خرم» شهرستان خرمدره بابیان اینکه اهتمام به بخش خدمات موجب کاهش نرخ بیکاری شهرستان خرمدره می‌شود افزود: با توجه به اینکه خرمدره بالاترین نرخ  جمعیت شهری را در استان دارد و به‌تبع آن دارای نرخ بیکاری زیاد است می‌طلبد به توسعه اشتغال در بخش خدمات در این شهرستان توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ شهرنشینی در کشور حدود ۷۲ درصد و در استان نیز حدود ۶۳ درصد است گفت: بالاترین نرخ شهرنشینی استان متعلق به شهرستان خرمدره بوده و به‌تبع این امر نرخ بیکاری نیز در شهرستان بالا است.

استاندار زنجان وجود زیرساخت‌های ارتباطی در شهرستان خرمدره را یادآور شد و ادامه داد: از ظرفیت راه ارتباطی و حمل‌ونقل می‌توان به بهترین شکل درزمینه توسعه استفاده کرد.

انصاری بابیان اینکه شهرستان خرمدره در موقعیت مناسب درزمینه حمل‌ونقل جاده ای و ریلی قرار دارد افزود: ازجمله راهکارهای مؤثر برای کاهش نرخ بیکاری شهرستان خرمدره گسترش بخش خدمات است چون خرمدره در مسیر جاده ترانزیت قرارگرفته و تمام زمینه‌های لازم برای توسعه بخش خدمات را دارد.

وی افزود: هرچند خرمدره در موقعیت مناسب درزمینه خدمات قرار دارد ولی نباید از پتانسیل بخش کشاورزی و ظرفیت‌های بالای کشاورزی در شهرستان خرمدره غافل شد.

انصاری لزوم توسعه بخش خدمات در استان زنجان بخصوص شهرستان خرمدره را مورد تأکید قرارداد و گفت: نرخ اشتغال در حوزه خدمات در کشور ۵۰ درصد است که این امر نشان دهند جایگاه مهم بخش خدمات در توسعه اشتغال است.

استاندار زنجان با اشاره به وجود برخی برداشت های غلط درزمینه توسعه و اشتغال افزود: به‌غلط در میان مردم جاافتاده است که مسیر توسعه صنعتی از ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی می‌گذرد.

انصاری گفت: اگر بخواهیم واحدهای تولیدی سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و به سرمایه‌گذاری کمک شود باید واحدهای کوچک که قابلیت اجرایی با سرمایه خرد مردم را دارد ایجاد شود که در طول یک سال و نیم گذشته شاهد تقویت این رویکرد در استان هستیم.

کد خبر 2778492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha