۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸

ابوالحسنی مطرح کرد:

نقشه هوایی اراضی ملی بروجردتهیه شود/لزوم نظارت بر معادن شن و ماسه

نقشه هوایی اراضی ملی بروجردتهیه شود/لزوم نظارت بر معادن شن و ماسه

بروجرد - رئیس دادگستری بروجرد بر ضرورت تهیه نقشه هوایی اراضی ملی برای جلوگیری از تصرف آنها در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا بوالحسنی ظهر یکشنبه در جلسه کمیته بررسی اراضی ملی شهرستان بروجرد در محل فرمانداری ویژه شهرستان با اشاره به اینکه اهمیت منابع طبیعی و اراضی ملی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: اراضی ملی ذخایری هستند که اگر از بین بروند ممکن است دیگر نمی توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید از اراضی ملی موجود در شهرستان حفاظت کنیم، افزود: در حال حاضر قسمت عمده ای از اراضی ملی در حاشیه شهر وجود دارد که جزو منابع طبیعی و ملی شهرستان بوده است.

رئیس دادگستری بروجرد ادامه داد: با توجه به توسعه شهری این قسمت مناسب و مهم از اراضی ملی در خطر تصرف و تعدی برخی افراد سودجو قرار گرفته است.

بوالحسنی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون در زمینه حفظ اراضی ملی فرهنگسازی نشده است، تصریح کرد: مردم به عنوان متولیان اصلی باید نسبت به دخل و تصرف اراضی ملی از سوی دیگران و معترضان به منافع ملی آگاهی کامل داشته باشند.

وی افزود: انتظار می رود مناطقی را که به عنوان اراضی ملی شناسایی و معرفی شده اند مسئولان نسبت به حراست و حفاظت آنها اقدام کنند و اگر این اتفاق نیفتد به طور قطع مردم نسبت به مسئولان بدبین می شوند.

رئیس دادگستری بروجرد با بیان اینکه هدف از این جلسه اقدامات پیشگیرانه و پیشگیری از جرائم در سرلوحه کاری همه دستگاههای اجرایی شهرستان است، اظهار داشت: فرهنگ حفاظت و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی باید در روستاها بیشتر تقویت شود.

وی تاکید کرد: البته در بخشهایی که صعب العبور است نصب تابلو و نشانه گذاری در اراضی ملی هزینه بردار است که این امر باید از طریق دهیاریها و اراضی ملی برای مردم مشخص شود.

وی با بیان اینکه بهترین شکل ممکن و راهکار مناسب برای پیشگیری از تصرف اراضی توسط افراد سودجو تهیه نقشه هوایی است، افزود: البته ضمن حفظ منابع طبیعی و ملی حق مالکین نیز باید در نظر گرفته و حفاظت شود.

اراضی ملی حاشیه شهر بروجرد تعیین تکلیف شوند

دادستان بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه برخی از اراضی ملی بروجرد سالها پیش توسط برخی افراد سودجو فاقد شرایط لازم تصرف شده است.

جعفری افزود: در بخش معادن و برداشت شن و ماسه نیز باید نظارت کافی انجام شود و مجوزهای استخراج از معادن مورد نظارت و بررسی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: معادن شهرستان باید بر اساس مجوزی که برای آنها صادر شده و نه بیشتر فعالیت داشته باشند چرا که با استخراج غیر اصولی به اراضی ملی لطمه وارد می شود.

داریوش عباسی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد نیز افزود: منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه ملی شناخته شده است.

وی گفت: متاسفانه امروزه به طور عمد در اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان تصرفات نامطلوبی رخ داده است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از دخل و تصرف باید هرچه سریعتر اراضی ملی حاشیه شهرستان تعیین تکلیف و معرفی شوند.

کد خبر 2778592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha