۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۹

امام جمعه اهل سنت راز و جرگلان:

رفع مشکلات روستاهای مرزی خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه دولت است

رفع مشکلات روستاهای مرزی خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه دولت است

بجنورد- امام جمعه اهل تسنن شهرستان راز و جرگلان گفت: دولت باید به رفع مشكلات روستاهاي مرزي خراسان شمالي به صورت ويژه توجه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آخوند غفور يرداني عصر يكشنبه در ديدار رییس جمهور با علما، ايثارگران و برگزيدگان خراسان شمالي كه در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شدف با تأکید بر توجه ویژه دولت به مشکلات روستاهای مرزی استان، اظهار داشت: اهل تسنن هيچ گاه خود را از حكومت جدا ندانسته و هميشه در تمام صحنه ها حضور فعال داشته است.

وي گفت: مردم نقاط مرزي استان در انتخابات سال ۹۲ حضور کم نظیری داشتند كه این موضوع نشان از حمايت آنان از مقام معظم رهبري و دولت دارد.

آخوند يزداني با اشاره به نوپا بودن خراسان شمالي افزود: مشكلات و كمبودهای استان به نحو مطلوب از سوي مسئولين استان و استانداري پيگيري مي شود اما بيشتر مشكلات استان در بخش روستاهاي مرزي است.

وي تصريح كرد: در برخي موارد و مناطق تا حدي مشكلات افزايش يافته كه براي زندگی مردم روستاهاي مرزي طاقت فرسا شده است.

امام جمعه اهل تسنن روستاي باغلق بيكاري و عدم اشتغال را دو مشكل مهم روستاهاي مرزي استان عنوان كرد و گفت: اين مشكلات مهاجرت ساكنين روستا به شهرهاي بزرگ را به همراه دارد.

وي كمبود آب شرب در اين روستاها را از ديگر مشكلات برشمرد و تصريح كرد: با توجه به خشكسالي هاي چند سال گذشته اين روستاها با عدم تامين آب آشاميدني سالم مواجه هستند و از طرف دیگر عدم وجود راه مناسب نيز از ديگر مشكلات این روستاها به شمار می رود که آبرسانی سیار به آنها را نیز دچار مشکل می کند.

آخوند يزداني اظهار داشت: اميدواريم دولت تدبير و اميد كليد حل مشكلات را بيابد و برای رفع مشكلات روستاهاي مرزي خراسان شمالي توجه ويژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی ترکمن های سنی مذهب هستند که غالب آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان زندگی می کنند.

کد خبر 2778946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha