۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۱۹

رئيس جمهور در نشست با صنعتگران خراسان شمالی:

دولت يازدهم كمترين اتكا را به نفت دارد/ ایجاد زمینه سرمایه گذاری

دولت يازدهم كمترين اتكا را به نفت دارد/ ایجاد زمینه سرمایه گذاری

بجنورد- رئيس جمهور گفت: با وجود اينكه متاسفانه اقتصاد ايران، اقتصادی نفتی است اما دولت يازدهم كمترين اتكا را به بودجه نفت داشته و این موضوع افتخاری برای دولت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر یكشنبه در نشست با سرمایه گذاران و صنعتگران خراسان شمالی، اظهار داشت: برای رفع مشكلات و ایردات موجود باید فضای اعتدالی در كشور ایجاد و مردم به این فضا امیدوار شوند.

به گفته وی ایجاد فضای رقابت سالم موجب پیشرفت كشور می شود و این موضوع باید مورد توجه همه مسئولان و فعالان بخش صنعتی و اقتصادی باشد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به مسیرهای صحیح برای بیان اختلاف نظرها در جامعه، عنوان كرد: اگر با یك اقدام مخالف هستیم این راه دارد و باید برای بیان آن از راه های مناسب و قانونی بهره برد.

وی با بیان اینكه انجام هركاری در جامعه ممكن است اشكالاتی نیز به همراه داشته باشد، اظهار داشت: دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات کشور به کار گرفته اما در این مسیر مدعی عدم اشکال و اشتباه نیست.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با تأکید بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور، افزود: عزت و بزرگی كشور زمانی است كه همه برای سرمایه گذاری در ایران اسلامی سبقت بگیرند چرا که به طور حتم آن زمان اجناس ارزان تر و بهتر در اختیار مردم قرار می گیرد.

رئیس جمهور بر اهمیت توسعه سرمایه گذاری تاكید و تصریح كرد: باید همه با یاری دولت شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار را فراهم سازند.

وی همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی كشور گفت: شاید مشكلات ایران از مشكلات كشورهای منطقه كمتر باشد اما با كاهش قیمت نفت، كشور دچار مشكلاتی می شود و این به دلیل اقتصاد نفتی ایران است.

دولت یازدهم كمترین اتكا را به بودجه نفت داشته است

رییس جمهور گفت: با وجود اینكه متاسفانه اقتصاد ایران، اقتصادی نفتی است اما دولت یازدهم كمترین اتكا را به بودجه نفت داشته و این موضوع افتخاری برای دولت محسوب می شود.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم بی تردید با حمایت و حضور مردم در صحنه می توان مشكلات را رفع و آینده ای بهتر برای كشور رقم زد.

وی همچنین با تاكید بر واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش های غیر دولتی افزود: در این زمینه كارآفرینان باید وارد عرصه شوند و پروژه های نیمه تمام با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی به اتمام برسد و سایر پروژه ها برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس جمهور با بیان اینكه برخی از مشكلات موجود با تحریم ها مرتبط نیست، گفت: راه حل بسیاری از مشكلات به تحریم ها و مسائل بین المللی ارتباطی ندارد از این جهت هدف در نشست های استانی برنامه ریزی صحیح و یاری همدیگر برای رفع این مشکلات است.

دولت به وعده های خود وفادار است

وی اظهار داشت: دولت به وعده های خود وفادار است و در بخش اقتصادی با فعال شدن بخش غیردولتی، دولت حمایت های خود را از این بخش ها انجام داده و این حمایت ها را همچنان ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام روحانی از اعتدال به عنوان یك ضرورت برای جامعه یاد كرد و گفت: مذاکره هم یک ضرورت است، نه این که ما نیازمند مذاکره هستیم بلکه باید دانست با نادرست بودن فشار و تحریم، منطق و مذاكره تنها راه رفع مشكلات است.

رئیس جمهور در خاتمه تاكید كرد: برای رفع مشكلات باید همه یاری كنند تا شرایط برای توسعه كشور فراهم شود.

کد خبر 2778952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha