۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷

کارفرمایان نامه‌نگاری کردند؛

درخواست جلسه فوری کارفرمایان با ربیعی/ حق بیمه بن را متوقف کنید

درخواست جلسه فوری کارفرمایان با ربیعی/ حق بیمه بن را متوقف کنید

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار از نامه نگاری با وزیر کار و تامین اجتماعی برای توقف دریافت حق بیمه ازبن نقدی ۱۱۰ هزارتومانی کارگران خبر داد و گفت: این اقدام به دور از سه جانبه گرایی بود.

اصغر آهنی ها در گفتگو با مهر به اقدام جدید تامین اجتماعی برای دریافت حق بیمه از بن نقدی ۱۱۰ هزارتومانی کارگران و مشمولان قانون کار واکنش نشان داد و گفت: برای جلوگیری از این اقدام، کانون عالی کارفرمایان ایران با وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی نامه نگاری کرده است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهارداشت: موضوع به تازگی در هیات مدیره کانون عالی بررسی شده و از این رو در قالب نامه ای که زده ایم، خواستار این شدیم که دریافت حق بیمه از بن نقدی کارگران، فورا متوقف شود.

آهنی ها ادامه داد: متاسفانه دریافت مبلغ بیمه ای بابت حق بن نقدی هیچ تاثیری در زندگی کارگران ندارد و برای کارفرمایان نیز تنها یک هزینه اضافه است. متاسفانه بیمه تامین اجتماعی در اینگونه موارد به دنبال جبران کسری بودجه خود است.

وی تاکید کرد: دولت باید شرایطی را فراهم کند که کارفرمایان انگیزه سرمایه گذاری داشته باشند و امنیت اشتغال موجود حفظ شود؛ بنابراین اگر فشارهای مالی سرپا ماندن واحدهای اقتصادی را تهدید کند، قطعا ریزش اشتغال نیز اتفاق می افتد.

این مقام مسئول کارفرمایی کشور گفت: به دنبال این هستیم که فورا نشستی را با وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی داشته باشیم تا بتوانیم این مسئله را حل و فصل کنبم. تاکید کارفرمایان این است که تصمیمات براساس سه جانبه گرایی و با تعامل اتخاذ شود.

کد خبر 2779603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha