۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴

مجموعه پوشاک مردم شناسی مرمت شد

مجموعه پوشاک مردم شناسی مرمت شد

مرحله نخست طرح حفاظت ومرمت مجموعه پوشاک پژوهشکده مردم شناسی در قالب ۳۳قطعه بافته توسط گروه حفاظت بافته های پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اجراشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرزاد امین شیرازی مسئول گروه بافته های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی گفت: نخستین گروه مورد پژوهش در این طرح مجموعه بافته های متنوع پژوهشکده مردم شناسی شامل کلاه، لباس زنانه و مردانه با جنسیت های متفاوت بود. این بافته ها پس از انجام عملیات حشره زدایی، پاکسازی و ترمیم در جعبه ها و پوشش هایی متناسب با ابعاد و نوع اثر قرار گرفتند. این آثار به سبب اینکه تاکنون ثبت نشده اند با استفاده از شیوه­های استاندارد کدگذاری و برچسب دار شدند.

امین شیرازی تصریح کرد که این طرح به سرپرستی فاطمه علیمیرزایی پژوهشگر پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی –فرهنگی و مریم آرام، نیلوفر چلبی، هانیه پور بابایی کار آموزان رشته حفاظت و مرمت انجام شد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری افزود: گروه حفاظت بافته های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی –فرهنگی با انجام طرح های پژوهشی، اجرایی و آموزشی در زمینه حفاظت و مرمت منسوجات فعالیت می کند.

به گفته مسئول گروه بافته های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی عملیات مستندسازی طرح های رودوزی و الگوی فنی دوخت این آثار نیز انجام شده  که پس از پایان کار مجموعه می تواند در قالب یک آرشیو تخصصی و کاربردی مورد استفاده محققان تاریخ پوشاک ایران قرار گیرد.

 

کد خبر 2780355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha