۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹

رسولی خبر داد:

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی همدان در ماه رمضان

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی همدان در ماه رمضان

همدان-مدیر کل دامپزشکی استان همدان از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه رمضان خبر داد.

محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در ماه رمضان، اجرا می شود، اظهار داشت: ۴۰ اکیپ ثابت و سیار شامل کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان همدان در این طرح شرکت دارند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به وظیفه دامپزشکی مبنی بر  تضمین ایمنی غذایی از تولید تا مصرف در ماه رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها و کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی، ‌کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در سطح استان تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و بطور مستمر بازرسی می شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان ضمن توصیه به شهروندان در تهیه فرآورده های خام دامی تازه و به مقدار مورد نیاز تاکید کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی بهینه به شهروندان و با توجه به گستردگی شبکه توزیع فرآورده‌های خام دامی به صورت تازه و منجمد در فروشگاه ها و مراکز عرضه سطح استان وجود دارد.

رسولی ابراز داشت: در ماه رمضان احتمال سوء استفاده برخی از افراد فرصت طلب برای عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت مانند عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی وجود دارد.

وی در این مورد گفت: همه شهروندان باید برای پیشگیری از ابتلای به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بویژه تخلفات فوق، مراتب را از طریق تلفن های ۱۵۱۲ و  ۴-۲۶۵۱۸۰۱ به اداره کل دامپزشکی اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان از آمادگی سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز با شماره ۵۰۰۰۲۴۶۱۵۱۲  برای اعلام موارد تخلف و رسیدگی به آنها خبر داد.

وی بیان داشت: هماهنگی لازم در این خصوص و در راستای اجرای هرچه بهتر طرح برای تامین امنیت غذایی جامعه، با سایر نهادهای مرتبط انجام شده است.

کد خبر 2781101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha