۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۲۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد

۴۴ امامزاده در یزد میزبان طرح ضیافت الهی

۴۴ امامزاده در یزد میزبان طرح ضیافت الهی

یزدـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: ۴۴ امامزاده در سراسر استان یزد میزبان طرح ضیافت الهی هستند.

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در ۴۴ امامزاده یزد خبر داد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح، تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان است.

عادل عنوان کرد: این طرح همچنین با هدف تقویت باورها و اعتقادات دینی و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان اجرا می شود.

وی، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و اجرای نیات واقفین خیراندیش را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و افزود: ویژه برنامه ضیافت الهی به منظور ایجاد فضای تبلیغی ترویجی معارف دینی و قرآنی با برگزاری محافل و مجالس ترتیل و تفسیر در ۴۴ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد غبارروبی، عطر افشانی و آماده سازی فضای امامزادگان قبل از ماه مبارک رمضان، برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم سخنرانی و قرائت ادعیه همچنین جلسات تفسیر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در استان، برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در امامزادگان و ... را از جمله برنامه هایی برشمرد که قرار است در قالب اجرای طرح ضیافت الهی به مرحله اجرا درآید.

وی افزود: برنامه های آموزش قرآنی اعم از حفظ، قرائت و تفسیر، بهره گیری از ظرفیت حضور مبلغان اعزامی و بومی در قالب پاسخ به سئوالات و شبهات جوانان، مشاوره های مذهبی، برگزاری مراسم شبهای قدر و شهادت حضرت امیر المومنین (ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و ... نیز از دیگر جزئیات برپایی ضیافت الهی است.

کد خبر 2782810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha