۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰

جایگاه قرآن در ذهن و زبان ناصرخسرو بررسی می‌شود

جایگاه قرآن در ذهن و زبان ناصرخسرو بررسی می‌شود

نشست بررسی جایگاه قرآن در ذهن و زبان ناصرخسرو به عنوان یکی از جلسات درس گفتارهایی درباره ناصر خسرو، با حضور حسن بلخاری، در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه شهر کتاب،  تاثیر قرآن کریم در شعر و نثر فارسی بسیار شگرف و پر دامنه است. کمتر متنی ادبی از نثر و نظم فارسی را می‌توان نام برد که در آن اثری از قرآن کریم وجود نداشته باشد.

ناصرخسرو نیز در آثار خود فراوان از قرآن بهره گرفته است. وی گفتارهای نهم تا چهاردهم کتاب «وجه دین» و همچنین کتاب «رهایش و گشایش» خود را به مباحث قرآنی اختصاص داده است. برخی از قصاید ناصرخسرو نشان می‌دهد که حافظ قرآن بوده و شاید همین معنا سبب رجوع گسترده او به آیات و شرح و تبیین معانی آن‌ها بوده است:

پیش آر قرآن و بپرس از من/ از مشکل و شرحش و معانی

سیزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ ناصرخسرو در ماه مبارک رمضان،  در روزهای چهارشنبه ۳، ۱۰ و ۲۴ تیر از ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی «جایگاه قرآن در ذهن و زبان ناصرخسرو» اختصاص دارد که با سخنرانی حسن بلخاری استاد دانشگاه تهران،  در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 2784891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha