۳ تیر ۱۳۹۴، ۹:۱۵

رئیس دادگستری پلدختر خبر داد؛

۱۳ هزار پرونده وارد دادگستری پلدختر شد

۱۳ هزار پرونده وارد دادگستری پلدختر شد

پلدختر - رئیس دادگستری پلدختر از ورود بیش از ۱۳ هزار پرونده به دادگستری این شهرستان خبر داد.

بیژن سوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۷۵۰ پرونده از تیر ماه سال گذشته تا ابتدای تیر ماه امسال به دادگستری شهرستان پلدختر وارده شده است.

سوری میانگین رسیدگی به پرونده ها را در دادسرای پلدختر چهار روز و در دادگاه این شهرستان ۲۳ روز عنوان کرد.

۴۰۰۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف پلدختر مختومه شد

سوری عملکرد دادگستری شهرستان پلدختر را مثبت دانست و گفت: در مدت زمان یاد شده حدود چهار هزار و ۲۰۰ پرونده به شورای حل اختلاف شهرستان ارجاع شده که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ پرونده مختومه شده است.

وی افزود: ۹۱۳ پرونده از طریق صلح و سازش  در شورای حل اختلاف شهرستان مختومه شده که  این میزان ۲۵ درصد کل ورودی به شوراهای حل اختلاف شهرستان را تشکیل می دهد.

رئیس دادگستری پلدختر به اهداف شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، توسعه مشارکت های مردمی و سپردن کار به مردم و بر طرف کردن اختلافات محلی از اهداف تاسیس و تشکیل شورای حل اختلاف در دستگاه قضایی است.

سوری با بیان این که شورای حل اختلاف موجب برطرف کردن اختلافات محلی می شود افزود: با تشکیل شورای حل اختلاف دیگر لازم نیست مردم برای تقاضای انحصار وراثت به دستگاه قضایی مراجعه کنند بلکه  این کار در شورای حل اختلاف و توسط کسی که قاضی هم نیست انجام می شود.

به ازای هر ۱۰ هزار نفر در پلدختر یه قاضی وجود دارد

وی گفت: این دادگستری با هشت قاضی و ۴۱ کارمند اداره می شود و ۶۸ پست مصوب داریم که از این تعداد ۴۱ پست فعال و ۲۷ پست بدون تصدی است.

رئیس دادگستری پلدختر افزود: شهرستان پلدختر با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفری به ازای ۱۰ هزار نفر یک قاضی دارد که کار سنگین و طاقت فرسایی است.

سوری گفت: برخی از قضات در پست های مختلف مانند کمیسیون های اداری، شورای اداری و دیگر شوراها خدمت می کنند.

وی به بحث رضایتمندی ارباب رجوع از دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: چون بیشتر پرونده ها مربوط به کلاهبرداری و مواد مخدر است انتظار نداریم که شاکی و متشاکی هر دو از ما راضی باشند زیرا به طور طبیعی ۵۰ درصد ناراضی هستند.

وی گفت: سرعت، دقت و قاطعیت شعار و کار دادگستری شهرستان پلدختر است.

شهید بهشتی نماد عدالت و تقوا

رئیس دادگستر ی شهرستان پلدختر از فرمانده انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج و دستگاه های اطلاعاتی در خصوص کاهش  ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرستان  تقدیر کرد.

سوری با گرامیداشت هفته قوه قضاییه شهید بهشتی را تندیس عدالت و مجسمه تقوا دانست و افزود: شهید بهشتی به حق به عنوان معمار دستگاه قضایی نام نهاده شده است.

وی تصریح کرد: خون شهید بهشتی و یارانش موجب قدرت انقلاب اسلامی شد که باید افکار و اندیشه های این شهید بزرگوار تبیین و برای استفاده جامعه اشاعه و ترویج یابد.

کد خبر 2786038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha