۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰

استاندار تهران اعلام کرد:

ورود۶۰ درصد کالای قاچاق به استان تهران/کشف۱۲۰۰میلیارد کالای قاچاق

ورود۶۰ درصد کالای قاچاق به استان تهران/کشف۱۲۰۰میلیارد کالای قاچاق

تهران-استاندارتهران به کنترل مبادی ورودی برای مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: کالای قاچاق قبل از ورود به استان تهران از چندین استان عبور می کند اماهم اکنون ۶۰ درصد کالای قاچاق وارد تهران می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه سید حسین هاشمی در جلسه کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار تهران افزود: باید مردم در جریان برخورد با شبکه های قاچاق و دانه درشت ها قرار بگیرد و اطلاع رسانی در این زمینه می تواند در کاهش قاچاق موثر باشد.

هاشمی با ارائه راهکارهای مختلف مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: یکی از راه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکسان سازی نرخ ارز است که می توان با انجام این مهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا گام های موثری برداشت.

هاشمی تعامل و همکاری دستگاه های مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مهم دانست و یادآور شد: باید در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز همه دستگاه ها و نهادها با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا اقدامات مثبت و موثرتری در استان تهران انجام گیرد.

این مسئول متذکر شد: به دلیل حساسیت استان تهران باید در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این استان توجه جدی شود و باید اقدامات اطلاعاتی  در این راستا افزایش یافته و اطلاع رسانی لازم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به مردم داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات خوب و مناسب انجام شده در سال گذشته در استان تهران برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: باید از همه تلاشگران این عرصه تشکر و قدردانی کرد که با همت و تلاش های آنان، استان تهران رتبه نخست مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به دست آورد.

هاشمی افزود: در زمینه کشف و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات قابل توجهی در استان تهران انجام شده و رشد خوبی در این زمینه دیده می شود اما باید عرصه را هر چه بیشتر  بر قاچاقچیان بسته و میزان کنترل در استان تهران را افزایش دهیم.

استاندار تهران به کنترل هر چه بیشتر مبادی ورودی برای مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: کالای قاچاق قبل از ورود به استان تهران از چندین استان عبور می کند اما هم اکنون ۶۰ درصد کالای قاچاق وارد تهران می شود.

این مسئول تأکید کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان تهران کشف و ضبط شد.

گفتنی است روز سه شنبه جلسه کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با حضور حبیب الله حقیقی رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، سید حسین هاشمی استان دار تهران و مسئولان و اعضای این کمیسیون برگزار شد.

در این مراسم علی اکبر پور احمد نژاد به عنوان دبیر جدید کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران معرفی و از زحمات و تلاش های دبیر سابق این کمیسیون تقدیر شد.

کد خبر 2786041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
      0 0
      با سلام و خسته نباشید. دقیقاً قاچاق یعنی از آنطرف مرز کالا یا ارز به استان های مرکزی مانند تهران برسد. پس چرا بعد از عبور از چندین شهر به دام نمی افتند؟ پاسخ واضح و روشن است: دلیل ان نبود نیرو و امکانات کافی در ایست بازرسی ها می باشد. اگر مجلس و دولت نیرو و اعتبار بیشتری به نیروی انتظامی بدهد تا این سازمان بتواند نیروی بیشتری را جذب کند با قرار گرفتن نیروی بیشتر در ایست بازرسی ها و فعال بودن ایست بازرسی ها در تمام شبانه روز و بررسی های دقیق تر خودرو ها و اشخاص مطمئن باشید خیلی از موارد قاچاق کشف میشود.