۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷

این هفته در شهر کتاب؛

«امیر مؤمنان به روایت نهج‌البلاغه» نقد و بررسی می شود

«امیر مؤمنان به روایت نهج‌البلاغه» نقد و بررسی می شود

کتاب «امیر مؤمنان به روایت نهج‌البلاغه» که به تازگی چاپ شده است، در نشست هفتگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، نوشته‌های بسیاری اعم از شرح و تصحیح و مستدرک و دانش‌نامه و ... بر نهج البلاغه نوشته شده است. از مطالب مندرج در نهج‌البلاغه برای شرح معارف دینی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. تنوع و گستردگی مطالب آن باعث شده که دانشمندان متعددی از جمله علمای سیاست، جامعه‌شناسی، مدیریت، اقتصاد، کلام، فلسفه، ادب، تاریخ، حدیث و فقه به آن رجوع و از سخنان حضرت استفاده کنند.

به تازگی کتاب «امیر مومنان به روایت نهج‌البلاغه» به قلم مجید رضایی‌دوانی و همت نشر نگاه معاصر چاپ شده که مطالب نهج‌البلاغه را به صورت تاریخی تنظیم کرده است. این شیوه کمک شایانی به درک بهتر مطالب نهج البلاغه می‌کند و جایگاه خطبه‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه را در مواضع مناسب حیات حضرت علی (ع) نشان می‌دهد.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۹ تیر از ساعت ۱۶:۳۰ به بحث و گفت‌وگو درباره‌ کتاب «امیر مومنان به روایت نهج‌البلاغه» اختصاص دارد که با حضور مسعود ادیب و مجید رضایی‌دوانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

ورود به این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 2788018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha