۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶

به همت نشر افراز صورت گرفت؛

ورود دوباره «دوچرخه‌ مرد محکوم و سه‌ چرخه» به بازار نشر

ورود دوباره «دوچرخه‌ مرد محکوم و سه‌ چرخه» به بازار نشر

کتاب «دوچرخه مرد محکوم و سه‌چرخه» شامل ۲ نمایشنامه از فرناندو آرابال با ترجمه اصغر نوری توسط انتشارات افراز به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، کتاب «دوچرخه مرد محکوم و سه‌چرخه»، پیش از این با ترجمه اصغر نوری در قالب سی‌وششمین عنوان از مجموعه «نمایشنامه‌های برتر جهان» به‌چاپ رسیده بود که طی روزهای گذشته به چاپ دوم رسید.

فرناندو آرابال تران،  متولد سال ۱۹۳۲ در اسپانیا است که به عنوان نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و سینما، شاعر، پژوهشگر و نقاش فعالیت می‌کند. آرابال بعد از تحصیل در رشته حقوق، اسپانیا را ترک کرد و تا امروز در کنار همسر و فرزندانش در فرانسه زندگی می‌کند.

فرناندو آرابال مهم‌ترین و تنها بازمانده نسل نویسندگان تئاتر آوانگارد جهان است و همچنین یکی از مهم‌ترین بنیان‌گذاران تئاتر وحشت در دنیا نیز به‌حساب می‌آید.

اصغر نوری مترجم دو نمایشنامه مذکور این نویسنده، در مقدمه کتاب مورد نظر آورده است: نمایشنامه‌های آرابال سرشارند از خیال، ریشخند و شواهد تاریخی، اما هیچ ارتباطی به واقع‌گرایی بی‌روح و رؤیاپردازی اغراق‌آمیز ندارند.

این آثار مخاطب را برمی‌انگیزند؛ دلیل جذابیتشان دقیقاً همین است. آثاری عمیقاً سیاسی و به‌طرز سرخوشانه‌ای روشن‌بین، یاغی و بی‌قید که نشانه‌های روشنی از زمانه‌ ما را در خود دارند.  شخصیت‌های تئاتر آرابال همیشه آواره و بیگانه هستند و در حاشیه‌ سرنوشت خود و زندگی اطرافشان قرار می‌گیرند. او انسان‌های خوشحال را نقش می‌زند که در مرزهای محدود حرکت زندگی‌شان، مجبور به چیزهایی می‌شوند، که خود در هیچ‌حالتی نمی‌خواهند.

نسخه های چاپ دوم نمایشنامه «دوچرخه‌ مرد محکوم و سه‌چرخه» با ترجمه نوری، با ۱۲۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۷۷ هزار ریال منتشر و عرضه شده است.

رمان‌های «محله‌ گم‌شده» اثر پاتریک مودیانو و «برهوت عشق» اثر فرانسوا موریاک دو اثر دیگری هستند که این ناشر با ترجمه اصغر نوری از نویسندگان جهان منتشر کرده است.

کد خبر 2788119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha