پرداخت ۱۲ میلیارد تومان وام به ۴۰ شرکت فناوری

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان وام به ۴۰ شرکت فناوری

بیش از ۴۰ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات، موفق به دریافت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصرعلی سعادت - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به پیگیری های این سازمان برای دریافت تسهیلات از محل کمیته های بررسی وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات گفت: این وزارتخانه بهمن ماه سال گذشته فراخوانی برای متقاضیان دریافت تسهیلات از محل وجوه اداره شده منتشر کرد و به دنبال آن بسیاری از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و شرکت های فعال در حوزه ICT اقدام به ثبت درخواست خود کردند.

وی ادامه داد: اکنون پس از پیگیری های مداوم و انجام مراحل مختلف ارزیابی با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه ای، بیش از ۴۰ پرونده بررسی شده به تایید رسیدند و وام های آنها آماده پرداخت است.

سعادت افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای با حضور در ۲۹ استان و قریب به ۱۲ هزار عضو آمادگی دارد تا به طور رسمی مسئولیت و هزینه تمامی مراحل کار از زمان ارائه درخواست تا بررسی کارشناسی طرح ها را بر عهده بگیرد و پاسخگوی متقاضیان وام از محل تسهیلات وام وجوه اداره شده که همگی از اعضای سازمان هستند، خواهد بود.

رئیس سازمان نصر کشور، با تاکید بر اینکه به موجب این پیشنهاد مسئولیت کارشناسی اعطای وام ها از دولت به بخش خصوصی منتقل خواهد شد، افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تنها در بخش ارزیابی، تقاضاها را مورد بررسی کارشناسی قرار می دهد و نظر خود را به طور رسمی اعلام می کند. در نهایت طبق قانون این دولت است که تصمیم می گیرد وامی را به شرکتی پرداخت کند یا خیر.

وی افزود: با توجه به اینکه درخواست کنندگان وام از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات به موجب قانون اعضای سازمان نصر کشور هستند، کارشناسان مورد تایید با اشراف کامل نسبت به حوزه، تقاضای آنها را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت بروز اختلاف نظر یا هرگونه اعتراضی به جای دولت، صنف پاسخگو خواهد بود.

سعادت با تاکید بر اینکه مسئله پرداخت وام وجوه اداره شده پس از دو سال بار دیگر به جریان افتاده است گفت: شرکت های متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از تاریخ ششم تا بیستم تیرماه درخواست خود را به معاونت فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کنند.

به گزارش مهر، از جمله مدارک مورد نیاز متقاضیان وام وجوه اداره شده، طرح کامل کسب و کار، برآورد بازار، تحلیل رقبا، ارائه طرح فروش محصول، نحوه درآمدزایی، لیست همکاران و تجهیزات موردنیاز، برآورد هزینه آنها و مشخصات فنی دقیق دستاوردهای طرح است.

کد خبر 2788337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha