۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۷:۲۷

فرمانده سپاه کربلا:

سرود ابزاری برای زنده نگهداشتن فرهنگ ناب مازندرانی است

سرود ابزاری برای زنده نگهداشتن فرهنگ ناب مازندرانی است

ساری- فرمانده سپاه کربلا از سرود به عنوان یکی از ابزارهای زنده نگه داشتن فرهنگ ناب مازندرانی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیاوش مسلمی یکشنبه شب در آئین اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج مازندران ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این جشنواره گفت: متأسفانه از فرهنگ اصیل مازندرانی فاصله گرفته‌ایم و برگزاری این چنین جشنواره‌هایی به احیای فرهنگ و رسوم ناب دیار علویان کمک می‌کند.

سردار مسلمی افزود: سرود نقش به سزایی در شکل‌گیری و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته است، آثار فاخری که در آن فرهنگ شهید و شهادت موج میزد.

وی با بیان اینکه سرود یک نوع رسانه است، تصریح کرد: دنیا از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کند و سرود علاوه بر اینکه ابزار هنر می‌باشد، یک نوع رسانه هم به حساب می‌آید.

فرمانده سپاه کربلا از روند صعودی ارتقای سطح کیفی جشنواره ابراز امیدواری کرد و افزود: امروز جامعه تشنه این هنرهاست و هرچه با مفاهیم ارزشی و با انواع و اقسام گویش‌های مختلف همراه و در سطح کشور نشر پیدا کند، قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

سردار مسلمی با بیان اینکه فرهنگ بومی ما به شدت به این نوع از اجراها نیاز دارد، اظهار کرد: فرهنگ مازندران باید به نسل جوان منتقل شود، خیلی از هموطنان ما در ایران عزیز و در استان مازندران با گویش‌های محلی بیگانه شدند و سرود یکی از ابزارهای زنده نگه داشتن فرهنگ ناب مازندرانی است.

کد خبر 6153223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha