۱ بهمن ۱۳۸۴، ۱۴:۰۴

در سومين همايش تجليل از خادمان قرآن و مسجد تأكيد شد

دفاع از فرهنگ قرآني نيازمند برنامه ريزي اصولي است

دفاع از فرهنگ قرآني نيازمند برنامه ريزي اصولي است

مشاور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت :فرهنگ قرآني و علوي مورد حمله بسياري از مكاتب ضد دين است و از اين رو دفاع از آن نيازمند يك برنامه ريزي اصولي است.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه مهر در مشهد، محمد رضا حشمتي، مشاور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سومين همايش تجليل از خادمان قرآن و مسجد ضمن با بيان مطلب فوق اظهار داشت: برنامه ريزي اصولي و پايه گذاري فرهنگ ولايي بايد از سوي چند متولي صورت گيرد كه سازمان تبليغات اسلامي و سازمان اوقاف و امور خيريه بهترين متوليان براي انجام اين كار هستند.

 

وي دفاع از فرهنگ ديني اسلام را نيازمند نيروي انساني دانست و افزود:به سفارش قرآن كريم كساني كه قرآن تلاوت مي كنند و افرادي كه به تزكيه مي پردازند، بهترين نيروي انساني براي حفظ و حمايت دين به حساب مي آيند.

 

دبير ستاد عالي كانون فرهنگي هنري مساجد كشور تصريح كرد: براي انجام هر برنامه اي به صرف هزينه است، ولي متاسفانه در جامعه ما هزينه كمي به كتاب خدا و فعاليتهاي مربوط به آن اختصاص داده شده است كه با كم كردن بسياري هزينه هاي تشريفاتي در كشور مي توان زمينه گسترده اي را جهت كتابت قرآن و نشر فرهنگ قرآني در كشور فراهم آورد.

 

وي در ادامه افزود: توجه و اهتمام عمومي نيز به قرآن كم است، ما با فضاي قرآني فاصله زيادي داريم . براي ظهور فرهنگ قرآني در جامعه بايد رفتارها، صحبتها و برخوردهاي افراد جامعه نيز قرآني باشد تا بتوانيم به داشتن جامعه اي با فضاي قرآني و معطر به شميم قرآن بباليم.

 

در ادامه مراسم محمد حسين عبداللهي، مسئول دبيرخانه هاي كانون مساجد خراسان رضوي به استقبال و فعاليت 9 هزار مسجد در سطح خراسان رضوي از طرح تلاوت نور اشاره و تصريح كرد: در سطح مشهد در بيش از 400 مسجد طرح تلاوت نور  اجرا مي شود و علاوه بر آن 26 مركز نظامي، 12 اداره و سازمان و 14 مدرسه دانشگاه و مركز قرآني نيز به همت كانونهاي مساجد در حال برگزاري طرح تلاوت نور هستند.

 

وي افزود: دبيرخانه كانونهاي فرهنگي مساجد، سال گذشته حدود 2 هزار جلد قرآن طرح تلاوت نور را در بين شركت كنندگان توزيع نمود و امسال نيز آمادگي توزيع بيش از 2 هزار جلد ديگر قرآن را نيز دارد.

 

در اين مراسم ضمن تجليل از مفسران قرآن و در سطح خراسان رضوي و امامان جماعتي كه بيشترين همكاري را با كانونهاي مساجد داشته اند از 14 برگزيده فراخوان شعر مسجد نيز تقدير به عمل آورد.

کد خبر 280178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha