۳ بهمن ۱۳۸۴، ۱۴:۵۴

/ اختصاصي /

مردم آمريكا در وحشت از شيوع آنفلوانزاي مرغي

مردم آمريكا در وحشت از شيوع آنفلوانزاي مرغي

با توجه به شيوع سريع ويروس آنفلوانزاي مرغي و كشته شدن در حدود 100 نفر در آسيا بر اثر اين بيماري، مردم آمريكا در ترس و نگراني بسر برده و خواهان بسيج عمومي عليه اين بيماري شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري "مهر"، آخرين بار آنفلوانزاي مرغي طي سال 1968 در آمريكا شيوع پيدا كرد و باعث مرگ 34 هزار نفر بر اثر ابتلا به اين ويروس شد.

 

به همين دليل مردم آمريكا در نگراني بسر برده و كنفرانسي متشكل از پزشكان ، متخصصان ، ماموران پليس ، كارگران حمل و نقل و ديگر داوطلبان تشكيل شد تا برنامه اي به منظور حفاظت عمومي تهيه شود.

 

لازم به ذكر است كه 650 هزار دلار تا كنون صرف اين برنامه ريزيها شده و قرار است 3/1 ميليون دلار ديگر نيز به زودي در اختيار وزارت بهداشت و سلامت اين كشور قرار گيرد تا اقدامات لازم انجام شود.

 

مردم اين كشور به شدت خواهان انجام اقدامات لازم براي حفاظت از اين بيماري هستند زيرا در غير اين صورت بسياري از مردم كشته خواهند شد و اين يك فاجعه انساني ديگر در آمريكا به شمار خواهد آمد.

 

بر اساس پيش بيني متخصصان، با ورود اين ويروس به آمريكا در حدود 90 ميليون نفر در اين كشور در خطر قرار گرفته و در حدود 2 ميليون نفر جان خود را از دست خواهند داد و احتمالا" در حدود 40 درصد از كاركنان فوريتهاي پزشكي نيز به اين بيماري مبتلا خواهند شد.

 

به گزارش "مهر"، تمام ايالتها ، شهرها ، كليساها ، مراكز تجاري ، مدارس و خانواده ها در تكاپوي تهيه و اجراي برنامه هاي پيشگيري از ابتلا به ابن ويروس كشنده به سر مي برند.

کد خبر 281136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha