۹ بهمن ۱۳۸۴، ۱۸:۲۲

متخصص داروسازي هسته اي در گفتگو با "مهر":

پزشكي هسته اي در ايران از اعزام بيماران به خارج جلوگيري مي كند

پزشكي هسته اي در ايران از اعزام بيماران به خارج جلوگيري مي كند

وجود پزشكي هسته اي در ايران موجب شده بسياري از نيازهاي بيماران براي گرفتن اسكن و تصوير برداري از قلب و مغز رفع شود ، بنابراين هم اكنون اين قبيل بيماران مجبور نيستند به خارج از كشور اعزام شوند.

دكتر داود بيگي متخصص داروسازي هسته اي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: راديو دارو و دستگاههاي تصوير برداري از امكانات لازم براي پزشكي هسته اي در كشور است ، چون پزشكي هسته اي در زمينه تشخيص بيماري ، تصوير برداري و درمان بيماريها مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين در زمينه تشخيص هاي آزمايشگاهي نظير تعيين مقدار هورمون هاي  كاربرد دارد.

وي اظهار داشت: هم اكنون حدود 100 مركز پزشكي هسته اي در كشور فعال هستند كه 95 درصد راديو داروي لازم در اين زمينه  در كشور توليد شده و براي فعاليت در زمينه پزشكي هسته اي مورد استفاده قرار مي گيرد. بنابراين امكانات در اين مورد در حدي است كه زمينه رقابت با ديگر كشورهاي همجوار را فراهم مي كند.

استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: 14 رشته تخصصي از پزشكي هسته اي خدمات دريافت مي كند به گونه اي تمامي اعضاي بدن از نوك انگشتان پا تا مغز سر، تمامي تخصصهاي موجود نظير تخصص پوست ، گوارش ، ريه ، مغز و قلب را در بر گرفته و به آنها خدمات ارائه مي كند.

وي ادامه داد: پزشكي هسته اي در دنيا رشته جواني است كه 60 تا 65 سال از عمرش مي گذرد و در ايران نيز عمر 30 تا 40 ساله دارد و هم اكنون پيشرفت مطلوبي در ايران و دنيا داشته است و آينده درخشاني هم خواهد داشت.

متخصص داروسازي هسته اي در مورد انگيزه فعاليت پزشكان ايراني در اين رشته تخصصي گفت: در چند سال اخير اغلب افرادي كه در آزمون دستياري تخصصي پزشكي رتبه هاي نخست را كسب كرده اند ، رشته پزشكي هسته اي را انتخاب مي كنند اما هنوز نسبت به ميزان جمعيت تعداد افراد فعال در اين تخصص كافي نيست.

کد خبر 284172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha