۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶

مدیرعامل کانون پرورش در بازدید از نمایشگاه قرآن:

فعالیت‌های قرآنی کانون جذاب و اثرگذار است

فعالیت‌های قرآنی کانون جذاب و اثرگذار است

بهره‌گیری از شیوه‌ها و تکنیک‌های فرهنگی‌هنری و ادبی، باعث می‌شود فعالیت‌های قرآنی و مذهبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عین جذابیت، تاثیر بیشتری بر مخاطبان بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران با بیان این مطلب تاکید کرد که بچه‌ها وقتی به یک شیوه‌ی هنری و ادبی علاقه‌مند می‌شوند این فرصت مناسبی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا مفاهیم مذهبی و قرآنی را از این طریق در اختیار آن‌ها قرار دهیم و به نظر من تمامی فعالیت‌های کانون می‌تواند با این شیوه‌ها و با محتوای قرآنی، دینی و مذهبی ارایه شود.

وی که از سالن کودک و نوجوان نمایشگاه بازدید می‌کرد، شیوه‌های غیر مستقیم کانون برای بیان مفاهیم دینی را تفاوت عمده کانون با دیگر دستگاه‌ها برشمرد و گفت: این فعالیت‌ها در تمامی طول سال و در مراکز کانون اجرا می‌شود اما در ماه مبارک رمضان این برنامه‌ها را تقویت می‌کنیم.

حاجیان‌زاده با یادآوری تاریخچه برگزاری نخستین دوره‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مرکز آفرینش‌های کانون و پس از آن مشارکت فعال کانون در اداره مسوولیت سالن‌های کودک و نوجوان نمایشگاه در سال‌های بعد، این امر را نشان‌دهنده اهتمام کانون به مسایل دینی و قرآنی دانست و خاطر نشان کرد امسال هم فعالیت‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان بازدید کننده تدارک دیده شده است. به واقع ما به جای محصول محور بودن در این نمایشگاه فعالیت محور هستیم.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: والدین در سالن کودک و نوجوان نمایشگاه، ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند تا فرزندان‌شان در کارگاه‌های هنری و ادبی کانون شرکت کنند و این نشان می‌دهد که استقبال خوبی از این بخش صورت گرفته است.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تلاوت و انس بیشتر مردم با قرآن کریم عنوان کرد و گفت مردم در این ماه به صورت عمومی گرایش بیشتری به رویدادهای قرآنی دارند و نمایشگاه قرآن در همه‌ی این سال‌ها به سنتی حسنه برای حضور فعالان این عرصه و نمایش آثار قرآنی آنان تبدیل شده است.

به اعتقاد حاجیان‌زاده فضاسازی عمومی نمایشگاه قرآن در جامعه به انس بیشتر خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان با قرآن منجر می‌شود چرا‌که در مسیر شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها، گاهی جرقه‌ای مانند همین رویداد‌ها مسیر آنان را تغییر می‌دهد و ما باید با طراحی برنامه‌های جذاب، آنان را با این فضای قرآنی آشنا سازیم.

توصیه مدیرعامل کانون به مربیان کانون سراسر کشور - که این روزها در تابستان و در اوج فعالیت‌های خود حال و هوایی مذهبی و قرآنی به فضای کتاب‌خانه‌های کانون بخشیده‌اند - این بود که از چنین فرصتی استفاده و بچه‌ها و مراجعه‌کنندگان را با مفاهیم دینی، مذهبی و اهل بیت(علیم السلام) آشنا کنند.

حاجیان‌زاده شامگاه 9 تیر 1394 در باغ موزه دفاع مقدس محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاضر شد و علاوه بر سالن کودک و نوجوان از بخش‌های دیگر این نمایشگاه نیز بازدید کرد.

صرف افطاری با مربیان کانون و گفت‌و‌گو با رادیو قرآن بخش دیگری از زمان حضور مدیرعامل کانون در نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

 

کد خبر 2848403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha