۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳

حاجیان‌ زاده:

42 فعالیت فرهنگی و هنری در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود

42 فعالیت فرهنگی و هنری در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود

کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از انجام 42 فعالیت فرهنگی و هنری در مراکز کانون های پرورشی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حاجیان‌‌زاده پیش از ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: در حال حاضر 42 فعالیت فرهنگی و هنری در مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور انجام می‌شود.

وی همچنین فعالیت های کانون های پرورشی را بر مبنای فعالیت 900 کتابخانه دانست و افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده در این کانون‌ها مطابق با سلایق کودکان و نوجوانان بوده و حول محور کتابخوانی است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید براساس دو رویکرد نیازهای عمومی و نیازهای موضوعی کودکان و نوجوانان باشد، گفت: یکی از برنامه های اساسی ما در کانون ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق اعضا به مطالعه است.

این مسئول با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت آینده سازان کشور گفت: سوژه‌های اجتماعی، اخلاق، علمی و مذهبی در برنامه‌های کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان گنجانده شده است.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه توسعه سواد خواندن در تحقیقات صورت گرفته از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: دانایی و توانایی باید در کنار یکدیگر پرورش پیدا کند و به همین منظور سعی در افزایش سطح مطالعه اعضاء داریم.

این مسئول مهارت خواندن را کلید یادگیری و تفکر ذکر کرد و افزود: زیربنای فعالیت مراکز کانون‌های پرورش فکری تعقل و تفکر است.

وی از تشکیل اتاق های فکر در کانون های پرورشی خبر داد و افزود: باید تولیدات ما براساس تحلیل و الویت بندی باشند.

در این آیین از زحمات مسعود گنجعلیخانی تجلیل و محمدرضا علیزاده به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان معرفی شد.

کد خبر 2330063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha