۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹

شکایت مردم کشورهای آفریقایی از قطع ماهواره ایران

شکایت مردم کشورهای آفریقایی از قطع ماهواره ایران

در پی انتشار خبر قطع پخش شبكه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در آفریقا، روابط عمومی رسانه ملی توضیحاتی را برای تنویر افكار عمومی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تعدادی از دیپلمات‌های كشورمان در كشورهای آفریقایی در تماس با رسانه ملی اعلام كرده‌اند كه شبكه‌های مختلف صداوسیما كه از طریق ماهواره عرب ست در كشورهای آفریقایی قابل دریافت بوده، از روز پنجشنبه گذشته قطع شده و هیچ گونه سیگنالی از آنها دریافت نمی‌شود كه این موضوع نگرانی برخی از مردم و بسیاری از مسلمانان این كشورها همچون آفریقای جنوبی، تانزانیا، اتیوپی، كنگو، زیمبابوه و كنیا را به همراه داشته است. آنها در تماس با سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در این كشورها خواستار سیگنال رسانی شبكه‌های رسانه ملی از طریق ماهواره شده‌اند.

باید اشاره كرد كه سیگنال رسانی شبكه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به مناطق مختلف از طریق ماهواره، مستلزم پرداخت اجاره ماهواره است كه متاسفانه به دلیل عدم پرداخت كمك‌های ارزی كه دولت می‌بایست به رسانه پرداخت کند، این مشكل پدید آمده و در صورت عدم مساعدت دولت در پرداخت كمک‌های ارزی به رسانه ملی، در آینده شاهد قطع سیگنال رسانی از طریق ماهواره به دیگر مردم جهان نیز خواهیم بود. این موضوع طی مكاتباتی به دولت اعلام شده بود.

کد خبر 2848822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha