۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

صوفی در گفتگو با مهر:

دولت اعتبار بدهد نقطه کور سیگنال‌رسانی نمی‌ماند

دولت اعتبار بدهد نقطه کور سیگنال‌رسانی نمی‌ماند

معاون صدا از ارسال فهرست نقاط کور کشور به مجلس و دولت از چند سال قبل خبر داد و اعلام کرد در صورتی که اعتباراتی به سازمان صدا و سیما اختصاص داده شود، این مشکل حل خواهد شد.

محمدحسین صوفی معاون صدا درباره روستای چین در چهارمحال و بختیاری که امواج رادیو و تلویزیون به آن نمی‌رسند و دیگر نقاط کور ایران، به خبرنگار مهر گفت: ممکن است نقاطی وجود داشته باشند که امکان دریافت شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را نداشته باشند، ما آن‌ها را شناسایی کرده و فهرست آنها را چند سالی است که برای مجلس محترم شورای اسلامی و دولت محترم فرستاده‌ایم.

وی افزود: به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و مجلس باید این باشد که امکانات سیگنال رسانی را برای همه فراهم کند. بخشی از این امکانات به فرستنده‌های جمعیتی مربوط می‌شوند و بخشی هم فرستنده‌های جغرافیایی. اکنون برخی از جاده‌های ما هم نقاط کور دارند و حتما می‌بایست برای رفع مشکل آن‌ها اعتباراتی در اختیار سازمان قرار داده شوند.

دولت اعتبار بدهد در کمترین زمان نقاط کور رفع می‌شوند

معاون صدا یادآور شد: خوشبختانه مطالعات این موضوع در سازمان صدا و سیما انجام شده و برآوردها مشخص شده‌اند بنابراین اگر چنانچه اعتبارات در اختیار گذاشته شوند، در کمترین زمان ما می‌توانیم هم پوشش جغرافیایی را کامل کنیم و هم پوششی جمعیتی را.

صوفی در توضیحات بیشتر گفت: نصب یک فرستنده در شهر تهران به معنای پوشش جمعیتی و نصب فرستنده در جاده‌ها به معنای پوشش جغرافیایی است.

شاید شبکه‌های رادیویی مورد نیاز از 50 شبکه هم بیشتر شوند

وی درباره سقف شبکه‌هایی که با همکاری معاونت توسعه و فناوری می‌توان آن‌ها را احداث و سیگنال‌هایشان را ارسال کرد، افزود: در توسعه‌ رسانه‌ای که بر اساس نیاز مخاطب انجام می‌شود و توسعه تکنولوژی نیز در آن دخیل است، می‌توان گفت اکنون ما 50 شبکه رادیویی نیاز داریم اما ممکن است در سال‌های آینده با تغییر تکنولوژی یا ایجاد نیاز در مخاطب، تعداد شبکه‌های مورد نیاز از این هم بالاتر برود.

معاون صدا یادآور شد: شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی شبکه‌های پویا و زنده‌ای هستند و می‌بایست آن‌ها به صورت مستمر نیاز مخاطب، مصلحت‌ها و اولویت‌ها را رصد کنند و متناسب با این معیارها به افزایش شبکه‌ها اقدام کنند.

کد خبر 2416179

برچسب‌ها