۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵

معاون صدا:

علاوه بر آموزش به پرورش اندیشه و استعداد برنامه سازان توجه شود

علاوه بر آموزش به پرورش اندیشه و استعداد برنامه سازان توجه شود

معاون صدا در مراسم فارغ التحصیلی 22 نفر از باشگاه رادیویی جوان تأکید کرد ضروری است علاوه بر آموزش به پرورش اندیشه واستعداد برنامه سازان نیز توجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین مراسم جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان باشگاه رادیویی جوان دوشنبه 28 مهرماه با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، بهنام احمدپور مبارکه مدیر رادیو جوان و مدیران شبکه‌های صدا و برنامه سازان در تالار آمفی تئاتر معاونت صدا برگزار شد.

معاون صدا در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت وجود نیروی انسانی کارآمد درسازمان‌ها به ویژه در رسانه ملی گفت: نیروی انسانی در هر سازمان سرمایه اصلی آن سازمان است و تعالی و پویایی هر سازمانی منوط به تعالی، رشد و پویایی نیروی انسانی آن است. ما نیز در رسانه برای پویایی، رشد و بهبود کیفیت باید به امر آموزش نیروی انسانی توجه کنیم.

وی افزود: ما در رسانه ملی موظف هستیم برنامه‌ای خوب و بی عیب و نقص و در شأن مخاطب تولید و پخش کنیم و از سوی دیگر حق نداریم در این زمینه کوتاهی یا کم فروشی کنیم.

صوفی مهم‌ترین نقش را در فرآیند تولید برنامه مطلوب و با کیفیت داشتن نیروی انسانی کاربلد دانست و گفت: مهم‌ترین نقش را در فرآیند تولید برنامه‌های مطلوب و با کیفیت نیروی انسانی دارد، نقش نیروی انسانی درتولید و پخش نقشی برجسته و ممتاز است و برنامه با کیفیت را نیروی کاربلد و آشنا به اصول برنامه سازی، تولید می‌کند. در این راستا آموزش نقش بزرگی در پرورش نیروی انسانی کاربلد دارد.

وی ادامه داد: در فرآیند آموزش البته آموزش سنتی و کلاسیک لازم و ضروری است اما آموزش کارگاهی بهترین نحوه آموزش است، فارغ التحصیلان باشگاه رادیویی جوان شیوه  آموزش سنتی و کلاسیک و هم آموزش کارگاهی می‌آموزند و از طریق تعامل با استاد به برنامه سازان قابل قبول تبدیل می‌شوند.

معاون صدا تصریح کرد: با توجه به استقبال از باشگاه رادیویی جوان فارغ التحصیلان و خروجی این باشگاه زیاد است، شبکه‌های رادیویی به دلیل محدویت، امکان جذب همه این افراد را ندارند اما برای این دوستان بازار کار تولید رسانه‌ای زیادی وجودی دارد. با اقدامی‌ که اخیرا در بحث برون سپاری صورت گرفته است، افراد آموزش دیده باشگاه می‌توانند در فرآیند برون سپاری نقش داشته باشند.

وی دربخش دیگری ازسخنانش مسئولیت پذیری را یکی ازمهم‌ترین شاخصه‌های برنامه سازان برشمرد و افزود: در کارگاه‌های آموزشی که در باشگاه رادیویی جوان برگزار می‌شود بایستی نگاه به مسئولیت پذیری تقویت شود. همچنین در کنار آموزش فیزیکی نیروی انسانی به مقوله آموزش معنوی افراد یعنی به امر پرورش فکر اندیشه و استعداد‌ها نیز توجه شود.

صوفی تأکید کرد: در فرآیند مسئولیت پذیری باید به دو شاخص که شاید مهم‌تر از شاخص‌های دیگر باشد یعنی به دانش رسانه‌ای و به رفتار حرفه‌ای توجه شود.

در ادامه مدیر رادیو جوان نیز در سخنانی ضمن تبریک به 22 نفر فارغ التحصیل باشگاه رادیویی جوان، اظهار کرد: بحث نیروی انسانی و اهمیت آن در سازمان‌ها از مباحث بسیارعمده وتأثیر گذار است و انتخاب، جذب، نگهداری و آموزش نیروی انسانی از دغدغه‌های سازمان‌هایی است که نگاه توسعه‌ای دارند.

وی افزود: موفقیت، تولید باکیفیت، تنوع تولید، خلاقیت، نوآوری و حتی کاهش در هزینه‌ها به دلیل حضور نیروی انسانی توانمند و خردمند است. بی شک جذب چنین افرادی نیازمند تجربه برنامه ریزی و منابع مالی و صبر و حوصله است.

احمدپور ادامه داد: در17 سالی که باشگاه رادیویی جوان راه اندازی شده، این باشگاه دوره‌های مختلفی را طی کرده و ثمره‌های متفاوتی داشته و در دوره‌ای نیز تعطیل شده است. از دوره آخر که در سال 88 دوباره بازگشایی شد، نگاه متفاوتی به باشگاه وجود دارد و به بحث آموزش به عنوان بحث اصلی توجه ویژه‌ای شده است و علاوه بر توجه به کمیت توجه ویژه‌ای به کیفیت شده است. باشگاه رادیویی جوان امروز درآستانه تغییر رویکرد است.

در این مراسم شهره خوشنویس مدیر باشگاه رایویی جوان نیز گزارشی از فعالیت‌های این باشگاه ارائه کرد.

همچنین در این مراسم از دانش آموختگان برتر فارغ التحصیل باشگاه رادیویی جوان تقدیر شد.

کد خبر 2393215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha