۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۹:۴۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

۶۰ میلیارد تومان برای توسعه سیستم های نوین آبیاری اختصاص یافت

۶۰ میلیارد تومان برای توسعه سیستم های نوین آبیاری اختصاص یافت

بجنورد- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای توسعه سیستم های نوین آبیاری در این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله یوسفی صبح پنج شنبه در نشست هم اندیشی چالش های مدیریت آب کشاورزی خراسان شمالی، با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی و چالش ها و محدودیت های منابع آب استان، اظهار کرد: تنش های رطوبتی و حرارتی بر تولیدات کشاورزی خراسان شمالی اثری منفی زیادی گذاشته اند.

وی با بیان این که برای برون رفت از این وضعیت می بایست تدابیر لازم و راهکارهای علمی اتخاذ شود، افزود: لازم است با بهره گیری بیشتر از توان فنی و مهندسی تحقیقات برای رفع چالش های بخش کشاورزی استان افزایش یابد.

یوسفی ارتقای بهره وری منابع آب کشاورزی، تعادل بخشی آب های زیرزمینی و استفاده از آب های نامتعارف از جمله آب های شور و ... به شکل اصولی و علمی را از جمله راهکارهای مؤثر در زمینه مقابله با تنش های آبی در خراسان شمالی برشمرد.

وی همچنین با تأکید بر افزایش استفاده از سیستم های نوین آبیاری در استان، اظهار کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به خراسان شمالی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای توسعه سیستم های نوین آبیاری استان اختصاص داده شد که با جذب این اعتبار و اجرای طرح های مزبور، تحول بزرگی در زمینه افزایش بهره وری از منابع آبی استان ایجاد خواهد شد.

محمدجواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این نشست استفاده قانونمند از منابع آب استان و هوشمند کردن تمام چاه های کشاورزی را از دیگر راهکارهای مقابله با خشکسالی در خراسان شمالی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از یافته های نوین تحقیقات با توجه به تنش های رطوبتی و حرارتی از جمله استفاده از ارقام مناسب و کم آب طلب، سیستم های کشاورزی حفاظتی و ...می تواند در این زمینه نقش چشمگیری داشته باشد.

 

کد خبر 2854637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha