۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۶

در بیانیه ای مطرح شد:

آزادسازی قدس، محور وحدت و انسجام اسلامی است

آزادسازی قدس، محور وحدت و انسجام اسلامی است

شاهرود- اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در بیانیه ای با اشاره به اینکه انسجام اسلامی در شرایط امروز جهان ضرورتی انکارناپذیر است گفت: آزادسازی قدس و فلسطین محور وحدت و انسجام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در بیانیه ای به مناسبت روز قدس، آزادسازی قدس را محور وحدت و انسجام اسلامی خوانده است و در ادامه آورده است: هر عقل سلیمی می‌پذیرد که بی‌توجهی یا کم‌توجهی به آرمان فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام، چه ضربه جبران‌ناپذیری به جهان اسلام وارد خواهد آورد.

در بخشی از این بیانیه آمده: بر همه ملت‌های مسلمان واجب است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و کم ‌اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، گرامی بدارند. پس در شرایطی که خطر اسرائیل، امروز متوجه همه خاورمیانه و سرزمین‌های اسلامی است، انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان خواهد بود.

این اداره کل در این بیانیه با اشاره به اینکه فلسطین سرزمین پیامبران است، در این ناحیه رسولان توحیدی دین حنیف را تبلیغ می‌کرده‌اند، آورده: حضرت ابراهیم (ع) و پس از ایشان، حضرت لوط (ع) در این سرزمین مقدس تبلیغ می‌کردند و در همانجا از دنیا رفتند و می‌گویند مقبرة شصت پیامبر در این منطقه قرار دارد، آثار تاریخی بیت المقدس بیانگر ارزشها، خاطره‌ها و نشانه‌های عرفانی و دینی این شهر است و حضور شکوهمند مسلمانان را در آن ظاهر می‌سازد.

در بخش دیگر این بیانیه ذکر شده: مسلمانان صدر اسلام این مکان را مقدس و مبارک می‌دانستند و بدلیل آنکه چندین سال به سوی آن نماز می‌خواندند، یک تعلق عاطفی معنوی به آن داشتند و از این راستا گرایش‌های اعتقادی خود را به این سرزمین با ایجاد گنجینه‌های نفیس که در رأس آنها مسجد الاقصی و قبة الصخره درخشندگی دارد، بروز دارند.

در این بیانیه به این مطلب اشاره شده که این شهر توسط مسلمین در رشد مجامع دینی، مسجد، مدارس و ... تجلی یافته از جهات دیگر نیز مورد اهمیت است و بنا بر باور مسلمانان عرصه داوری الهی و صحنه قیامت در بیت المقدس صورت می‌گیرد و بناهایی چون «قبة السلسله»، «قبة الصور» و «باب الرحمة» بر این باور بوجود آمده‌اند.

در بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری این روز را نشان از آینده نگری دینی در نگاه امام ذکر شده و آمده: مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه‌ها و ملیت‌ها و زبان‌های گوناگون است و حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام خواهد بود.

در پایان این بیانیه با اشاره به اینکه یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بود آمده است: روز قدس موجب وحدت و همدلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان‌های بلند اسلامی است و ملت مسلمان و شهید پرور ایران در این روز همگام با همه ملت های مسلمان جهان فریاد تظلم خواهی ملت مظلوم فلسطین را سر خواهند داد و با زبان روزه و بعد از آخرین شب قدر این ماه مبارک، آزادی این سرزمین را از خداوند منان طلب خواهند کرد.

کد خبر 2854927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha