۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸

مهر گزارش می دهد؛

حضور گسترده مردم استان سمنان در راهپیمایی روز قدس + فیلم

حضور گسترده مردم استان سمنان در راهپیمایی روز قدس + فیلم

سمنان - مردم غیور و همیشه در صحنه استان سمنان همزمان با سایر نقاط کشور و در سی و هفتمین سالگرد روز جهانی قدس، با حضوری گسترده جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم و ندای مرگ بر اسرائیل سر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال ۹۴ شهرها و روستاهای استان سمنان صحنه حضور فراگیر مردم قدر شناسی است که با دهانی روزه آمده اند تا بار دیگر با میثاق های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید پیمان کرده و برای پایان ظلم، جور و استبداد حاکم بر امت مسلمان و خصوصا مردم فلسطین فریاد القدس لنا سر دهند.

امروز از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، آمده اند تا بار دیگر در گوش جهانیان فریاد بزنند تا دنیا دنیاست، قدس برای ما مسلمانان می ماند و تا کلمه آزادی بر تارک جهان هستی منقوش است، فلسطین تنها نمی ماند و قطعا این حضور است که باعث می شود تا سران و سردمداران رژیم جور و فسق و فساد با هر شعار یک مسلمان لرزه ای ب اندام خود ببیند.

روز پیروزی حق برباطل، امسال نیز در استان سمنان مانند سنوات گذشته، با شور و حضور بی نظیری همراه شد، حضوری به وسعت دل های پاک و آبی مردم مسلمان استان که در گرمای حاشیه دشت کویر و با زبانی روزه، دل هایی دارند به اندازه بی کرانه های دریا و به پاکی عمق اقیانوس هایی که قطره قطره اش را محبت، عشق و شور تشکیل می دهند و چه شور بختند سران اسرائیلی که امروز آماج شعارهای این مردان و زنان غیور هستند.

راهپیمایی روز قدس در استان سمنان

روز قدس نمایشی از یکپارچگی و وحدت است

آئین و راهپیمایی روز قدس در شهر سمنان نیز مانند سایر نقاط ایران اسلامی پر از شور، سربلندی، غرور و عزت برگزار شد، مردم این شهر شهید پرور با مشت های گره کرده آمده اند تا بگویند تا آخرین قطره خون خود در دفاع از اسلام ناب محمدی ایستاده اند.

 نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت روز قدس، گفت: این روز که همواره نامش، با یاد بنیانگذار راحل انقلاب اسلامی مان گره خورده است، نمایشی از یکپارچگی، عظمت و وحدت مسلمانان در گوشه گوشه ی گیتی قلمداد می شود.

آیت الله سید محمد شاهچراغی ضمن قدردانی از حضور حداکثری مردم مسلمان استان سمنان در راهپیمایی های سنوات گذشته و امسال، بیان داشت: مردم ما همیشه در روز قدس به سه چیز تاکید داشته اند، آزادی قدس شریف، حمایت از امت مظلوم مسلمان و همچنین محکومیت جنایات رژیم سفاک اسرائیل.

وی افزود: امروز رژیم های غاصب جهان چون آل سعود و صهیونیسم در میان سکوت جهانیان کشتار را پیشه کرده اند و پیش می روند و هر روز شاهد جنایات بیشتری از سوی این گروه ها هستیم، اما غافل از اینکه ملت مسلمان ایران اسلامی و استان سمنان همواره در کنار مردم مظلوم جهان ایستاده اند وندای آزادی خواهی سر می دهند.

شاهچراغی گفت: روز جهانی قدس روز به میدان آمدن مردان و زنانی است که در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین فریاد مرگ بر اسرائیل سر می دهند و یکبار دیگر جنایات این ستم پیشگان را محکوم می کنند.

روز قدس در شاهرود

روز قدس روز تجدید میثاق ملت مسلمانان

استاندار سمنان نیز در بین صفوف در هم تنیده مردم متدین و روزه دار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت این روز، گفت: روز قدس روز تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، شهدای بزرگوار و تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران است و مردم استان ما نیز در کنار سایر مردم ایران اسلامی، برای دفاع از آزادی و آزادی خواهی به میدان آمده اند.

محمد زندوکیلی همچنین افزود: حضور هزاران نفری مردم استان سمنان، بار دیگر برگ زرینی به افتخارات تاریخ این مرز و بوم از ایران اسلامی افزود.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی به سرکردگی امریکا و سکوت جهانیان و مدافعان دروغین حقوق بشر جنایت می کند و با وحشی گری علیه مردم بی دفاع فلسطین مذبوحانه می جنگد به طوری که هر روز شاهد جنایات بیشتری از این سفاکان تاریخ معاصر هستیم.

روز قدس در شاهرود

مردم ما پای انقلاب اسلامیشان ایستاده اند

روز قدس، زن و مرد، کوچک و بزرگ، کارگرو پزشک، وکیل و کشاورز نمی شناسد، امروز همه آمده اند تا افتخار بیافرینند افتخاری به رنگ عزت، شهامت و ایستادگی در مقابل تمامیت ظلم و جور وفساد.  

نماینده مردم سمنان، سرخه و گرمسار در مجلس شورای اسلامی نیز در این گفتگو ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب گفت: مردم ما در این روز با تمام وجود وارد میدان شدند و از مردم سرزمین های اشغالی ندای دفاع و حمایت سر دادند.

علیرضا خسروی همچنین بیان داشت: مردم سمنان امروز بار دیگر نشان دادند که با صلابت و استواری مثال زدنی شان در برابر ظلم و جور اشغال گران قدس همیشه مسلمان ایستاده اند.

وی افزود: حضور مردم سمنان در این روز باشکوه در کنار مردم سایر نقاط جهان، ستودنی است چرا که این مردم بار دیگر به ندای رهبرشان لبیک گفتند تا به جهانیان ثابت کنند پای انقلاب اسلامی و آرمان های بنیانگذار آن ایستاده اند.

روز قدس در شاهرود

عظمت مردم در گفتار نمی گنجد

مردم شهید پرور شهرستان شاهرود نیز در روز قدس حماسه آفریدند اینان میراث داران خون پاک یکهزار شهیدند که امروز آمده اند تا بگویند بازهم برای دفاع از مظلومان تاریخ آمادگی ایستادگی دارند آمده اند تا بگویند دل هایشان به وسعت کویر و قلب هایشان به استواری شاهوار است.

امام جمعه شاهرود نیز در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه عظمت حضور مردم در گفتار نمی گنجد، گفت: این مردم امروز یکبار دیگر برگی زرین در افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند و عظمت خود را به رخ جهانیان کشیدند.

حجت الاسلام محمود ترابی همچنین با تاکید بر اینکه روز قدس روز همبستگی است، خاطرنشان کرد: همبستگی مسلمانان جهان در کنار مردم مظلوم فلسطین در برابر زور گویی ها و ستمکاری های رژیم سفاک صهیونیستی لذا این عظمت مردم نشان دهنده این مهم است که مردم ما پای آرمان های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن ایستاده اند.

وی افزود: عظمت مردم در کلام نمی گنجد، امروز حضور هزاران نفری مردم شاهرود با دهان روزه در راهپیمایی روز قدس به جهانیان این پیام را می دهد که مردم ما معتقدند «القدس لنا» تنها یک شعار نیست بلکه اعتقادی است مشترک بین همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان که جنایات رژیم های ستمکار را به رهبری شیطان بزرگ محکوم می کنند.

روز قدس در شاهرود

روز قدس روز خوبی هاست

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز با اشاره به اینکه اگر كشورهای اسلامی تنها به این واقعیت توجه كنند كه ممكن است زمانی خودشان در معرض حرص و زیاده خواهی كشورهای بیگانه دیگر قرار بگیرند، مطمئنا تحقق اتحاد سریع تر و قابل وصول تر خواهد شد ابراز داشت: مسأله تهاجم نظامی كشورهای بیگانه به كشورهای اسلامی مسأله ای نیست كه نادیده گرفته شود.

سید محمد رضا هاشمی با بیان این مطلب که حملات امریكا به عراق این حقیقت را پررنگ تر ساخت كه هیچ یك از كشورهای اسلامی در امان نیستند، اظهار داشت: زمانی كه قدرت های بزرگ تشخیص دهند منافعشان در منطقه به خطر افتاده از حمله نظامی هم كوتاهی نمی كنند در حالی كه در گذشته روی بعد نظامی كمتر تكیه می شد.

وی تبدیل تهاجم نظامی به تهاجم فرهنگی و اقتصادی را مدل دیگری از تهاجم دانست و بیان داشت: كشورهای اسلامی با همگرایی و هماهنگی می توانند قطب قدرتمندی را به وجود آوردند كه جلو هرگونه تجاوز و تعدی را بگیرند.

مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود با یادآوری این مطلب که شاید برهه ای دیگر نوبت یك كشور اسلامی دیگر برسد مانند امروز که نوبت به یمن رسیده و مورد تجاوز قرار گرفته، ادامه داد: باید از امروز به فكر فردا بود و با ایجاد یك اتحاد قوی بین كشورهای اسلامی ریشه هر تجاوزی را خشكانید و تومار كشور متجاوز را درهم پیچید.

روز قدس در شاهرود

آفرین بر مردمانی که همیشه در میدان حاضرند

خوشا غیرت مردمان دیار صد دروازه که یکبار دیگر در واپسین جمعه ماه مبارک رمضان، با دهانی روزه حماسه آفریدند و این بار از دیباج و چهارده تا شیرآشیان و طاق و از طزره و مهماندوست تا حسن آباد و امیریه آمده اند تا یکصدا مرگ بر اسرائیل را فریاد بزنند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز قدس، گفت: روز قدس روز وحدت همه مسلمانان جهان در برابر زور گویی های رژیم منحوس صهیونیستی است.

حسن رستمیان افزود: امروز مردم مسلمان جای جای کره خاکی آمده اند تا یکصدا بگویند در برابر ظلم و جور روا شده در حق مردم مظلوم فلسطین ساکت نمی شینند و یکصدا فریاد عدالت خواهی و حمایت از این مردم بی دفاع را سر می دهند.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان دامغان در روز قدس بار دیگر حماسه آفریدند، گفت: مشت های گره کرده مردم مسلمان با دهان روزه به روز قدس حال و هوایی دیگر بخشیده است مردمی که آمده اند تا از بزرگ و کوچک، پیرو جوان بگویند یکصدا و همدل در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند.

امام جمعه موقت دامغان نیز با اشاره به حضور حداکثری مردم در روز قدس، گفت: ملت ایران با دهانی روزه و در صفوفی به هم فشرده بار دیگر به میدان آمده و با مشت های گره کرده خود، «مرگ بر اسرائیل» گویان حماسه آفریدند پس باید در مقابل این عظمت، گفت آفرین به غیرت اسلامی تان ای مردم بزرگوار دامغان و ایران اسلامی.

حجت الاسلام احمد فوادیان همچنین تاکید کرد: روز قدس روز پیوند ملت های ایران و فلسطین به شمار می رود لذا اسرائیل و متهدانش از همین نزدیکی و قرابت وحشت دارند.

وی افزود: به برکت خون شهداست که امروز، عزت و سربلندی ایران اسلامی به جایی رسیده است که حضور مردمش با مشت های گره کرده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین لرزه بر اندام استکبار جهانی می اندازد.

روز قدس در شاهرود

همبستگی رمز پیروزی مسلمانان 

فرماندار دامغان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب که دنیای اسلام در هزاره جدید با چالش های درونی و بیرونی مهمی مواجه است، گفت: رویارویی با این چالش ها تلاش های مشترك و همبستگی بین كشورهای اسلامی را می طلبد و مهمترین آن رژیم صهیونیستی است.

علی اصغر مجد، اعمال ننگین رژیم اسراییل در سركوب وحشیانه مردم فلسطین و لبنان، بمباران، تخریب منازل و ... را نمونه های كوچكی از رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه دانست و خاطر نشان کرد: دولت های اسلامی در مقابل ظلم و جنایت صهیونیست ها نباید بی تفاوت و یا ساكت بمانند بلكه باید به ندای مظلومانه مسلمانان لبیك گویند و با امكانات خود فریاد مظلومیت آنان را به گوش جهانیان برسانند و هر چه زودتر در راستای اعاده حقوق از دست رفته آنان تلاش كنند.

وی با اشاره به این مطلب که بدون تردید كشورهای اسلامی با وحدت و همگرایی خود می توانند قطب نیرومندی به وجود آورند و از قدرت عظیم اسلام برای سرنگونی رژیم تجاوزگر اسراییل و یا هر رژیم غاصبگری استفاده کنند، تصریح کرد: جهان اسلام باید یكپارچه و هم صدا یك شعار را در فضای جهان طنین انداز كند كه ریشه صهیونیسم باید خشكانده شود.

سمنان - راهپیمایی روز قدس

روز قدس نمادی از وحدت مسلمانان

روز قدس امسال، صحنه افتخار آفرینی مردمان دیار خوشه ها و آفتابگردان های طلایی استان سمنان است، امروز مردم میامی در شرقی ترین شهرستان استان، به میدان آمدند تا بگویند پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند آمده اند تا یکبار دیگر با آرمان های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند و به جهانیان اعلام کنند تا پای جان در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند چرا که اعتقاد دارند القدس لنا تنها یک شعار نیست.

امام جمعه میامی نیز در خلال حضور در راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: حضور حداکثری مردم باعث می شود تا اسرائیلی ها بدانند در کنار سکوت معنا دار برخی کشورهای جهان، هنوز هستند بسیاری که فریاد عدالت خواهی و ندای القدس لنا را سر بدهند.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور با اشاره به اینکه روز قدس نماد وحدت در بین مسلمانان است، بیان داشت: این وحدت مورد خواست و توجه بنیانگذار انقلاب اسلامی بود و ایشان با توجه به همین اصل، سی و هفت سال پیش آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند.

وی افزود: روز قدس همه ساله نشان می دهد که مسلمانان در جای جای گیتی با وحدتی مثال زدنی پشتیبان مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین هستند و جنایات سفاکان زمان را به شدت محکوم می کنند لذا باید از این مردم تشکر و قدردانی کرد که با دهانی روزه و گرمایی طاقت فرسا به میدان می آیند و همواره در بزنگاه های تاریخ در میدان بوده اند.

روز قدس در شاهرود

فرماندار شهرستان میامی نیز ضمن گرامیداشت حضور مردم غیور این شهرستان در راهپیمایی دندان شکن روز قدس، گفت: روز جهاني قدس به عنوان نماد مبارزه با ظلم و استعمار است، هرچه راهپيمايي روز قدس باشكوه تر باشد پيام حمايت از مردم مظلوم فلسطين رساتر خواهد بود و امروز نیز این چنین بود.

احمد قاضی تاکید کرد: مردم همیشه درصحنه شهرستان میامی با حضور گسترده، برائت خود را از ظالمان و مستكبران به گوش جهانيان رسانده و ابهت و شكوه اسلام را به رخ همگان کشاندند.

وی افزود: ما نیزهمگام با خدمتگزاران مردم در دولت تدبير و اميد ضمن محكوم کردن جنايات رژيم جنايتكار و منفور صهيونيستي از آحاد مردم انقلابي، شهيدپرور و ولايتمدارشهرستان میامی که اینگونه حضور آگاهانه ای داشتند تقدیر وتشکر می کنم.

روز قدس روز حماسه آفرینی

تنها چیزی که امروز از دیار مردم خونگرم و ولایی استان سمنان حماسه آفرین گزارش می شود، شور و عشق به حضور در بین مردم استوار و شهید پرور این استان است، امروز مردم ما آمده اند تا بگویند همه عشق در برابر همه کفر ایستاده است و با وجود این همه سکوت معنا دار قدرت های بزرگ جهانی در برابر ظلم و جور، هنوز هستند مسلمانانی که اقدامات ددمنشانه رژیم سفاک اسرائیل را بر نمی تابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در گفتگو با مهر ضمن تشکر از حضور هزاران نفری مردم در روز قدس، گفت: روز قدس نماد اتحاد بین مسلمانان جهان است و همین اتحاد باعث شد تا امام راحل جمعه پایانی ماه رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کنند تا این نامگذاری همواره خاری بر چشم دشمنان و بدخواهان فلسطین و اسلام به خصوص رژیم اشغالگر قدس باشد.

حجت الاسلام علی شکری، تاکید کرد: روز قدس نماد حمایت همه خوبی ها در مبارزه و مقابله با همه کفر و بدی ها است و همچنین روزی است که همه آزادیخواهان جهان یکصدا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ندای آزادیخواهی سر می دهند.

وی افزود: امروز دست رژیم اسرائیل برای همگان رو شده است و این دولت های استکبار جهانی هستند که چشم و گوش خود را بر روی جنایات ددمنشانه این دولت بی ریشه تعمدا بسته اند چرا که نمی خواهند واقعیت را دریابند.

روز قدس در شاهرود

من مسلمانم و قدس از آن من است

خوشا به حال بزرگمردان و شیر زنان این مرز و بوم و مردم جای جای گیتی که در چنین روزی ندای القدس لنا سر دادند تا فریادشان در گوش جانیان بپیچد؛ امروز همه مان افتخار می کنیم که بگوییم سمنانی، شاهرودی، دامغانی، مهدیشهری یا گرمساری، اهل میامی یا سرخه، آرادانی یا امیر آبادی، مجنی یا بسطامی، بیارجمندی یا دیباجی همه آمده ایم برای افتخار آفرینی چرا که همه مان در روز قدس فریاد زده ایم که قدس از آن ما مسلمانان است.

مسلمانانی که نمی توانند در برابر ظلم و جور ساکت بمانند و ندای آزادیخواهی و حمایتشان از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین گوش جهانیان را در واپسین روزهای ماه میهمانی خداوند متعال پر کرده است افتخار ما امروز برای آن است که مسلمانیم، ایرانی و آزادیخواه هستیم.

در کنار مردمی مظلوم ایستاده ایم و بر خلاف پیش بینی های بازیگران نظام سلطه، هنوز با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی مان تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلابمان تجدید بیعت می کنیم.

ما مسلمانیم و افتخار می کنیم که امروز در کنار مردمی ایستاده ایم از جنس نور، مردمی که بیش از شش دهه در مقابل ظلم ایستاده اند و هرچه صدای سکوت جهانخواران استبداد گستر بلند تر می شود، فریاد آزادیخواهی و مظلومیتشان بلند تر به گوش جهان می رسد.

کد خبر 2855293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha