۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۴

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی:

۴۰۰ کودک بی سرپرست در تنها شیرخوارگاه خراسان شمالی پذیرش شدند

۴۰۰ کودک بی سرپرست در تنها شیرخوارگاه خراسان شمالی پذیرش شدند

شیروان- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۴۱۷ کودک بی سرپرست در تنها شیرخوارگاه استان پذیرش شده اند که از این تعداد بیش از ۱۴۰ کودک به کانون خانواده های خود بازگردانده شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنج شنبه مدیركل بهزیستی خراسان شمالی، عبدالرضا عزیزی، رئیس كمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیروان و برخی دیگر از مدیران شهرستانی از شیرخوارگاه حضرت فاطمه(س) این شهرستان که تنها شیرخوارگاه خراسان شمالی محسوب می شود، بازدید كردند.

رضا اله وردی بردر، مدیركل بهزیستی خراسان شمالی در این بازدید با اشاره به پذیرش ۴۱۷ كودك بی سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه شیروان گفت: آمار بالای اعتیاد كه آسیب های اجتماعی بسیاری به همراه دارد، سبب تحمیل كودكان بد سرپرست و بی سرپرست به جامعه شده است.

وی افزود: با توجه به آسیب شناسی های صورت گرفته توسط كارشناسان امور خانواده بهزیستی خراسان شمالی، اعتیاد بالای والدین، عدم صلاحیت والدین، مجهول الهویه بودن، مفقودالاثر بودن و... و. از عوامل افزایش كودكان بی سرپرست و بد سرپرست است.

 اله وردی بردر با اشاره به پذیرش ۴۱۷ كودك در تنها شیرخوارگاه استان گفت: از این تعداد ۱۴۲ كودك به خانواده های خود، ۱۹۲ كودك به متقاضیان فرزندخواندگی و سایر كودكان نیز بعد از هفت سالگی به سایر مراكز تحویل داده شدند.

وی با بیان این که در حال حاضر نیز ۳۸ كودك در این مركز نگهداری می شوند، اظهار داشت: تقویت برنامه های فرهنگی و اعتقادی كودكان، ارتقای زمینه تحصیل، ایجاد سلامت زیستی و ... از جمله برنامه های بهزیستی برای این كودكان است.

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: ۴۰ سال موضوع فرزندخواندگی با مشكل مواجه بود كه این مشكل طی سنوات گذشته با پیگیری كمیسیون اجتماعی مجلس و تصویب قانون رفع شد و اكنون افراد دارای صلاحیت با رعایت مبانی قانونی می توانند نسبت به فرزندخواندگی اقدام كنند.

عبدالرضا عزیزی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی در خانواده از جمله اعتیاد سنگین والدین، طلاق و... سبب پذیرش كودكان بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و مراكز بهزیستی می شود و برای رفع ریشه ای این معضل باید برای تقویت نهاد خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی تلاش بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 2855003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha